IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Живеем във фантастично време: шефът на Peugeot пред "Колела"

Бихме могли да пуснем 10 електромобила още днес. Но целта е цената и издръжката им да устройват клиентите

Живеем във фантастично време: шефът на Peugeot пред

"Ефектът Таварес", възкликна The Financial Times, след като групата PSA Peugeot Citroen още в първата година под ръководството на новия си шеф отчете рекордна печалба. Привлеченият от Renault Карлос Таварес оряза разходите, намали моделната гама и очерта нова стратегия за развитие, наречена Push to Pass - натисни, за да изпревариш.
Част от тази стратегия бе и подмяната на ръководствата на двете компании. Най-актуалната рокада е в Peugeot, където от септември има нов главен изпълнителен директор: Жан-Филип Емпарато, човек с над четвърт век стаж в групата, който даде първото си интервю за чуждестранна медия именно за "Колела".



Как се развива до момента планът Push to Pass?.
- Тенденцията е много положителна. Всъщност буквално вчера Карлос Таварес обяви нова цел за нас: Free to Move, това са нашите разработки в сферата на мобилността. Ето ви я поредната част от плана Push to Pass - да можем през 2020-2021 година да постигнем добра печалба, да превърнем Peugeot в премиум бранд и да предложим мобилни решения за всички. Какво означава мобилни решения - означава да намерим място, да присъстваме във всевъзможните нови бизнеси, които ще се зародят в следващите пет-десет години от новите технологии. За момента се движим по график и се надявам с новите 3008 и 5008 да приключим първата фаза от плана.

Електрификацията и автономното управление са главните тенденции днес. Немалко хора смятат, че с тях ще се промени самият начин, по който ползваме автомобилите - наемане и споделяне, вместо притежаване. Струва ли ви се вероятно това? И как би повлияло то на продажбите?
- Мисля, че живеем в много специално, направо фантастично време. Непрекъснато постигаме повече автономност - с всяка следваща премиера и всеки следващ ден. Готови сме за идването на автономната кола - не забрявайте, че имаме вече над 60 000 километра изпитания с десет такива машини. Но след пет до седем години ще стигнем до нещо съвсем различно - не само до фазата "ръцете свободни", но и до "очите свободни", и накрая "умът свободен". Ние в Peugeot трябва да следваме тази тенденция и да сме готови наравно с останалите, или може би дори преди тях. Но също така ние искаме да предложим избор: искате ли да шофирате, или не. Ако искате, трябва да ви оставим тази възможност.
Второто интересно нещо са хибридното и електрическото задвижване. И не само. Ние ще бъдем готови с правилните решения. Какво означава това ли? Първо, да имате истинска независимост - повече от 60 километра електрически пробег за plug-in хибридите. И в същото време с 40 на сто по-малък разход. И накрая цена и поддръжка, които са конкурентни на традиционните автомобили. Ние бихме могли да пуснем на пазара всякакви електромобили още днес. Но целта е цената и издръжката им да устройват клиентите.

Живеем във фантастично време: шефът на Peugeot пред

Какви предизвикателства носи тази тенденция от гледна точка на производството и доставките? Ако всички се втурнем към електромобилите, как ще се отрази това на енерггетиката, ще ни трябват ли нови атомни електроцентрали, да речем?
- За всяка държава отговорът ще е различен. Германските решения в енергетиката не са същите като френските решения, или като испанските, или като британските. Ще трябва да се приспособяваме. Но правилният въпрос е: каква е дългосрочната ни визия за ефекта, който искаме да имаме върху градовете... Трябва да имаме обща визия и общи цели с правителствата, за да определим какво искаме за 2030 - 2040 година от автомобилната индустрия.

Вие бяхте първата компания, обявила разхода на моделите си в истинския живот. Какъв е ефектът от това върху репутацията и продажбите ви?
- Ще можем да го оценим напълно догодина, защото са минали само няколко месеца. Но обратната връзка, която получаваме, е много позитивна. Ние показахме, че не се заиграваме с правилата, че сме прозрачни и слагаме цялата информация на масата. Всъщност ние решихме да бъде прозрачни не вчера, когато обявихме тези данни, а още преди 15 години. Не ни е страх да бъдем контролирани.

Част от новата ви стратегия е да намалите рязко броя на моделите, които Peugeot-Citroen произвежда. Вие самият сте работил на много различни пазари - в Латинска Америка, Китай, Европа. Забелязвате ли тенденция към глобализация на пазара? Към изчезване на разликите във вкусовете на отделните пазари?
- Да и не. Да, защото ако погледнете SUV сегмента например, той има еднакво силен потенциал навсякъде по света за момента.
Аз лично мисля, че C сегментът ще е ключовият в световен мащаб в следващите няколко години, заедно с лекотоварните, разбира се. Така че като един глобален бранд ние трябва да имаме нашия 308 в Европа, в Китай и навсякъде другаде. С известна адаптация, която понякога се налага, за да задоволим истинския си шеф  - нашия клиент.

Живеем във фантастично време: шефът на Peugeot пред
Концептът Peugeot Fractal

В последното десетилетие голяма част от растежа на автомобилната индустрия дойде от така наречените BRICS страни. Но сега Бразилия и Русия са в криза, дори Китай показа забавяне миналата година. Кои биха могли да са следващите двигатели на растежа?
- Китай си остава ключов пазар за нас. Но аз искам да променим географския микс на марката Peugeot. От 60 процента в Европа и 40 процента навън, поне до 50 на 50. За целта ще заложа на абсолютно всички региони. Китай, Латинска Америка, Русия, и недейте забравя Африка. Знаете, че в Северна Африка нашата репутация е изключително силна. Историята ни там е много богата. Но всъщност съм готов да подкрепя всеки опит, който ще ни доведе до това съотношение 50 на 50, където и да е той.
 

Тагове: peugeot ceo
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пепи ( преди 7 години )
    Още малко и жените трябва да споделяме.Днеска ти я клатиш - утре съседа ти я клати,вдругиден - колегата.А само ти плащаш сметките и.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Немалко хора смятат, че с тях ще се промени самият начин, по който ползваме автомобилите - наемане и споделяне, вместо притежаване. "Я се скрийте бе, част от тръпката на автомобила е да го притежаваш.
  • #3
    12 rate up comment 10 rate down comment
    razgradski pop ( преди 7 години )
    тази фирма не се управлява успешно...на два пъти бяха на път да фалират и на два пъти ги спаси държавата...в момента са също на ръба на пропастта и единствената надежда е новото 3008...
  • #2
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    САМО VAG НЕМОЖЕ ДА НАПРАВИ НИКАКЪВ ЕЛ.АВТОМ.МОГАТ САМО TDI да правят.
  • #1
    15 rate up comment 15 rate down comment
    пена ( преди 7 години )
    "Бихме могли да пуснем 10 електромобила още днес. Но целта е цената и издръжката им да устройват клиентите" - ако продължим тая мисъл още малко, дори и производител на краставици би могъл да произвежда автомобили ако цената не беше фактор. Толкова за френската автомобилна индустрия...