IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Жената, която трябваше да изчисти името на VW, напусна компанията

Бившият конституционен съдия Кристине Ооман-Денхарт си отива заради "различия във вижданията"

Жената, която трябваше да изчисти името на VW, напусна компанията

Жената, която трябваше да изчисти репутацията на Volkswagen след скандала "Дизелгейт", напусна компанията след спор около правомощията й.

Жената, която трябваше да изчисти името на VW, напусна компанията
Кристине Ооман-Денхарт

Bloomberg съобщи в четвъртък, че Кристине Ооман-Денхарт, член на борда на VW по правните въпроси, се оттегля. От компанията потвърдиха информацията със съобщение, според което оставката е "резултат на различия във вижданията за отговорностите и бъдещите оперативни структури в отдела, който тя ръководи". Позицията ще бъде запълнена от Хилтруд Вернер, досега шеф на одитния отдел.

65-годишната Ооман-Денхарт е сред най-уважаваните юристи в Германия, дългогодишен съдия във Федералния конституционен съд. Преди да бъде привлечена от VW миналата година, тя бе член на борда на Daimler с приблизително същите отговорности.

Лично президентът на надзорния съвет на VW Ханс Дитер Пьотш се обади на колегата си от Daimler Манфред Бишоф, за да го помоли да прекрати предсрочно договора й. Ооман-Денхарт бе смятана за ключовата фигура в опитите на концерна да изчисти репутацията си след Дизелгейт и да реши възникналите от скандала правни проблеми в Европа и отвън океана.

Жената, която трябваше да изчисти името на VW, напусна компанията
Привлеченият от BMW нов шеф по леките автомобили Херберт Дийс (вляво) и дошлата от Daimler Ооман-Дехарт трябваше да помогнат на Матиас Мюлер да промени корпоративната култура във VW

Само седмици след назначението й обаче новият шеф на VW Матиас Мюлер доведе със себе си от Porsche Манфред Дьос като главен юридически съветник.  На теория Дьос трябваше да е подчинен на Ооман-Денхарт, но всъщност той е член на управителния съвет на Porsche Automobil Holding, най-големия акционер във VW. Според запознати конфликтът между двамата е започнал от самото начало. Тъкмо Дьос е провел преговорите с американските власти, с които VW постигна в средата на януари споразумение да изплати 4.3 милиарда долара глоби. Очаква се на 24 февруари адвокатите на компанията да пледират "виновни" при разглеждането на обвиненията от съда в Детройт.
 

Тагове: daimler volkswagen porsche
0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    40 ПЪТИ ( преди 2 години )
    40 ПЪТИ над допустимите норми. Това нещо как се чисти?????????????????????
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    конституционен съдия е била. После се е пенсионирала. После е отишла да работи в частния сектор. Вместо, както е при нас, да отиде в съда, за да работи за частния сектор
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Няма нищо нормално в това конституционен съдия да получава сладки синеглокни постове в автомобилни концерни. Резултатът точно от подобни безумия е катастрофалната в екологично отношение политика на Европа толерираща канцерогенни технологии като дизела. Последвалият дизелгейт - също.
  • #1
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Как да почисти опетненото име от упоритото петно дизелгейт, като не е измислен още такъв препарат. Единственото очистване може да стане, като ги закрият и се забрави срама, който нанесоха не само на компанията, но и на цялата немска индустрия. Не, че нещо, но май всичките им фирми действат по една и съща престъпна схема. Всичко е надценено и със съмнително качество. Мислят си, че могат да разчитат на стара слава, но съвсем скоро ще започнат да западат и то яко. Германия е бита карта!