През последните години представянето на моделите на Mercedes-Benz с открит покрив си бяха напълно обичайни събития. Роудстърите SL, SLC (бивш SLK) и AMG GT, новите кабриолети C- и S-Class бяха показани на стандартни автомобилни премиери. Очакваше се това да се случи и с най-стария кабриолет в сегашната гама на марката – E-Class, но в компанията взеха нестандартно решение.
Група журналисти от различни американски и европейски автомобилни издания бяха заведени на полигон на компанията Nissan в околностите на Финикс, където им бяха показани няколко бройки от кабриото E-Class, покрити частично с камуфлажна лепенка. На журналистите бе забрането да снимат, но им бе предоставена информация и снимки на автомобила, който носи заводски код A 238.
Кабриолетът с 4 места е построен на базата на новото купе E-Class, което бе показано в началото на месецана автосалона в Детройт. Габаритите на модела са нараснали в сравнение с неговия предшественик. Дължината вече е 4826 мм (+123 мм), а междуосието достига 2873 мм (+113 мм). Широчината и височината са увеличени съответно със 74 и 32 мм.
Заради механизма за сваляне на покрива кабриото е със 150 кг. по-тежко от купето. В същото време обемът на багажника (360 литра) е с 30 литра по-малък, но пък е с 5 литра по-голям от този на откритата C-Class. Мекият покрив се прибира или поставя за 20 секунди, като това може да стане при скорост до 50 км/ч (при стария модел това ставаше до 40 км/ч).
Салонът на модела напълно повтаря този Mercedes-Benz Е-Class Coupe, но има разлики при двигателите. Базовите версии са същите - бензинови Е 200 и E 300, който са оборудвани с 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра, развиващ съответно 184 или 244 к.к., както и дизелова E 220 d с 2,0-литров мотор със 194 к.с.
Модификацията E 400 с 3,0-литров мотор с 333 к.с. обаче е достъпна както само със задно предаване, така и със система за задвижване на четирите колела, а дизеловите предложения са допълнени с още едно – версия 350 d с 3,0-литров двигател с 258 к.с. Ще има и версия E 50 AMG с 3,0-литров битурбо 6-цилиндров мотор, развиващ около 450 к.с.
Всички модификации са оборудвани с 9-степенен „автомат” 9G-Tronic, а системата за задвижване на четирите колела вече ще се предлага за всички варианти. Пневматичното окачване Air Body Control е опция за вариантите с 2,0-литрови мотори и влиза в базовото оборудване на тези с 3,0-литрови.
Производството на кабриото E-Class стартира през април в завода на Mercedes-Benz, а световната премиера ще е месец по-рано на автосалона в Женева.
Снимки: Mercedes-Benz