Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Печелившата марка записва ръст на продажбите вече 4 години поред

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Все още са пресни спомените от 2008 г., когато икономиката на САЩ рухна, продажбите на автомобили рязко спаднаха и двата най-големи автомобилни производителя – концерните General Motors и Chrysler, обявиха фалит. След това дойде 2009 г., когато американското правителство помогна GM да се спаси, но това стана с въвеждането на редица мерки и ограничения.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick Rivera

Основната от тях бе изискването концернът за закрие 4 от марките си, за да намали загубите си. За три от тях нямаше съмнения – под ножа паднаха всъдеходната икона Hummer, шведският Saab, който дълги години играеше роля на бездънна яма за наливане на пари, както и разполагащия с малка гама модели Saturn. От друга страна масовият бранд Chevrolet, луксозният Cadillac и носещият големи приходи GMC бяха спокойни за съдбата си.

Така останаха Pontiac и Buick – две марки със силно наследство и история, но с ниски продажби. Мнозина бяха уверени, че именно Buick ще бъде закрит, тъй като имаше имиджа на „старчески” бранд, докато Pontiac бе насочен към младата аудитория. Малцина обаче разбраха защо се случи точно обратното – Buick оцеля, а Pontiac умря.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick Velite

Първият ключов факт за това решение бе дългата историята на Buick в Китай. Още в началото на XX век най-влиятелните граждани на тази страна имаха Buick в своя гараж. През 1930 г. всеки шести автомобил в страната е от тази марка. Затова, когато през 1999 г. GM създаден съвместно предприятие с китайска фирма в Шанхай, бе избран именно Buick, който в наши дни си остава най-продаваният бранд на концерна на най-големия пазар в света.

Втората причина е смяната на дизайна, случила се през 2006 г. с пускането на концептуалния кросоувър Enclave. Той е вдъхновен от кабриолета Buick Velite, чиято цел е именно да бъде направен ренесанс в дизайна на автомобилите на GM. И когато през 2008 г. стартира серийното производство на Enclave, този автомобил привлича бързо вниманието на китайците и започва да се продава добре. Година по-късно GM вече е преодолял опасността от фалит и Buick започва да набира скорост.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick Enclave


Ръст на продажбите се отчита не само в Китай, но и на пазара в САЩ. Вече 4 поредни години Buick записва рекордни резултати, като през периода януари-октомври 2016 г. марката премина 1 млн. продажби в цял свят. Това е с 23% повече от 2015 г. – нещо, с което нито една марка не може да се похвали. В същото време расте и гамата модели, в която се включват компактният Verano, средният Regal (двойник на Opel Insignia) и големият LaCrosse – все седани, каквито в Китай се търсят много.

Към тях трябва да се добави и 7-местният кросоувър Enclave, както и появилият се преди 3 години премиум-кросоувър Encore (близнак на Opel Mokka), който също се превръща в бестселър. През 2016 г. Verano бе спрян, но от Европа пристигна Opel Cascada, който сложи емблема Buick. На свой ред LaCrosse получи фейслифт и стана по-атрактивен по-атрактивен. Излезе и кросоувърът Envision , за да се настани между Encore и Enclave.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick LaCrosse

Разбира се, за да бъде трансформиран един загиващ бранд в световен феномен, трябва и още нещо освен привлекателен дизайн. В случая Buick използва отсъствието на Pontiac и на закрития още по-рано Oldsmobile, за да се настани в ценовата ниша между Chevrolet и Cadillac. Марката започна да предлага с добро оборудване, които да могат да си съперничат с Lexus, Infiniti, Acura и Lincoln. В същото време Cadillac започна да се цели по-високия сегмент, което остави доста пространство, за да може Buick да се разширява.

Сред важните фактори за възхода на марката са още качеството, надеждността и удовлетвореността на клиентите. Статистиката показва, че Buick е силен в тези три аспекта. Марката заето 7-о място от общо 30 бранда, продавани в САШ, като се настани зад BMW, но изпревари Lexus, Infiniti и други свои клиенти в рейтинга Initial Quality Study 2016. Тази класация определя наличието на реални и предполагаеми повреди в автомобилите през първите 3 месеца след продажбата им.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick Avenir

В класацията Vehicle Dependability Study, която изследва надеждността на автомобилите през първите им 3 години, Buick се настани на трета позиция. Това обаче не задоволява шефовете на марката и те продължават да търсят развитие. Следващият им ход е създаването на луксозен суббранд – Avenir, който дебютира през януари 2016 г. с впечатляващ концепт, носещ същото име.

Защо GM спаси Buick, а остави Pontiac да умре?

Buick Velite

Няколко месеца по-късно бе представен и концептуалният електромобил Velite, който демонстрира амбициите на марката за създаването на екологично чисти модели. Той е направен на базата на Chevrolet Volt, но със сигурност ще се продава значително по-добре от абсурдно скъпия Cadillac ELR, който също използва Volt за своя основа.

Снимки: General Motors

Тагове: general motors
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Добре де, като ги преведете с гугъл, редактирайте леко, ей така за словореда.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    не ти ли прилича? ( преди 2 години )
    https://www.google.bg/search?q=BUICK+LACROSSE&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjH1_a1odnRAhWHtBoKHY1mCtAQsAQIPQ&biw=1093&bih=809
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Не съвсем така... ( преди 2 години )
    ДО псевдознаещите: - ЛаКрос - НЕ Е Опел - Регал = Опел Инсигния - Верано = Опел Астра J седан - Енкор = Опел Мокка - Каскада = Опел Каскада
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    А всъщност .. ( преди 2 години )
    добре, че закачиха буик за Опел, та да поживее още! За незнаещите: - ла крос = Инсигния; - регал = Астра; - буик каскада = Опел каскада; - енкоре = Мока и т.н. Всичко се разработва в Опел-центъра, Рюселхайм - Германия!
  • #2
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че са китайците да купувт немските *** иначе всички тия ще изпукат. Американските автомобили се продават най-вече в САЩ. Немските обаче са с най-много продажби в Китай.
  • #1
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Русия ( преди 2 години )
    Добре,че са китайците да купуват американските *** иначе тия ще изпукат.