IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилните салони – рай за шпионите

Автомобилният салон в Токио, както всеки друг от такъв мащаб, е рай за шпионите в бранша, които са там за да откриват и най-малките доказателства и информации за технологичните търсения на конкурентите.

Автомобилните салони – рай за шпионите
Всъщност те са известни и познати сред колегите и въобще не се крият. На щанда на Toyota влизат в седан предлаган само на Японския пазар и подробно заснемат всеки детайл от интериора. 

При Nissan фотографират буквално всеки квадратен сантиметър от изложения модел. До него трима души заснемат и анализират новия волан на друг изложен модел. 

Макар китайците да не показват нищо в Токио, броят на техните експерти е най-голям на изложението. Не изостават индийци и корейци. Салонът е пълен с шпиони и всички знаят това. 


Шпионажът на подобни изложения е обща практика по света, потвърждава и аналитик от Crédit Suisse. Според него японците правят същото по време на изложението във Франкфурт и в Детройт. 

Публична тайна е, че конкурентите си купуват взаимно новите модели и ги разучават обстойно. Все пак салоните остават основно място за да се предвиди бъдещата стратегия на конкурентите. Дали изложения модел е само студия или ще стигне до серийно производство, дали проектът показан на салона е насочен към дизайна или технологията, дали има нови системи, непоказвани досега и пр. Важно е и да се предположи кога даден модел на конкуренцията ще бъде на пазара, за да може да му се противопостави собствен модел. 

Естествено конструкторите имат и система за защита от шпиони. Най-интересните, нови и „чувствителни” модели се поставят най-близо до представителите на фирмата, на висок постамент, за да бъдат постоянно под наблюдение. Важно е и подът да бъде блестящ за да затрудни фотографиите със светкавици. 
0 от 500