В началото на 90-те години на миналия век компания на име Motion Concept Vehicles (MCV) започва работа по нов проект, който трябва да даде на Канада първия суперавтомобил в историята на страната. Бизнес планът е за производствена серия от 100 коли на година, всяка една от тях на цена от 250 000 долара, разказва канадското списание Autofocus.

За разлика от повечето нови компании, заложили на създаването на суперавтомобили, MCV се оказва изключително близо до успеха, но в крайна сметка начинанието се проваля – за огромно разочарование на основателите на компанията. А историята на суперавтомобила, наречен CH4, е повече от интересна. Началото поставят група ентусиасти, които успяват заедно да създадат шасито на CH4. След това те наемат дизайнер, който да създаде каросерия за готовото шаси. Дизайнерът е открит по обява във вестник, а резултатът е първият CH4.
За разлика от повечето суперавтомобили, CH4 използва за гориво компресиран природен газ (CNG). Това решение на създателите на проекта им осигурява спонсорство на две компании, занимаващи се с добив на газ. А и CNG има октаново число 130, което също е отчетено при създаването на CH4.
Автомобилът дебютира на най-голямото автомобилно изложение в Канада в Торонто през 1995 година и привлича вниманието на всички медии и посетители. Екипът вече разполага с един прототип и трябва да намери начин да започне серийното му производство, като целта е да се сглобяват по две коли на седмица.

Въпреки примамливите форми на CH4 и прекрасната му динамика – ускорение от 0 до 96 км/ч за по-малко от 4,5 секунди, MCV не успява да намери инвеститори за проекта. Причината се оказва твърде тривиална, поне според основателя на MCV Боб Уодъл, който разказва, че по това време буквално всички сериозни инвеститори са търсели интернет проекти и никой не му е обърнал внимание.
„Всички искаха да пробият с нов сайт или технологична компания, искаха да инвестират само в интернет, през втората половина на 90-те години производството на автомобили, дори и на спортни модели, изглеждаше като нещо, което едва ли не идва от миналото и така и не успяхме да намерим пари”, разказва Уодъл.

По същото време съпругата на Уодъл се разболява от рак и той решава да закрие MCV, след като не успява да намери финансиране на компанията. Боб пази и до днес първия и единствен прототип CH4.
„Дори и днес CH4 изглежда страхотно, минали са над 20 години, но дизайнът на колата не е остарял”, твърди той.

