Чешкият производител Skoda няма намерение в близките години да излезе на пазара в САЩ. Това съобщи пред Auto Mail членът на съвета на директорите на компанията Вернер Айхорн, който отговаря за световните продажби на марката. Айхорн опроверга все по-настойчивите спекулации напоследък, че концернът VW ще се опита да пробие в Северна Америка с чешката си марка заради влошената репутация на германските покрай Дизелгейт.
Много анализатори видяха Kodiaq, новия SUV на чехите, идеалната машина за пазарна експанзия отвъд океана. Самият шеф на Skoda Бернхард Майер бе коментирал, че автомобилът би се харесал на американците.
В момента трите най-големи автомобилни пазари в света са Китай, САЩ и Япония, като в тези три държави се продават половината нови автомобили. През 2015 г. на тях се падат 53,1% от общите продажби, като се очаква за 2016 г. резултатът им да е още по-висок. На китайския пазар чехите са представени сравнително успешно, като основните продажби се падат на удължената версия на Yeti.
„Пазарът в САЩ не е ключов за Skoda, но определено е желан и предизвиква интерес”, коментира преди време Майер. Сега обаче Айхорн опроверга тези твърдения, като обяви, че няма шансове в близките години да се случи нещо подобно.
Снимка: Skoda