Компанията Audi представи на автосалона в Детрой второто поколение на „напомпания” си кросоувър SQ5. Автомобилът е получил нов бензинов турбо V6 двигател, но въпреки това се оказа по-бавен от предшественика си.
Досегашният 3,0-литров V6 TFSI е отстъпил мястото на мотор със същия обем, но с една турбина с 2 лопатки. Неговата мощност си остава същата – 354 к.с., но максималният въртящ момент е увеличен от 470 на 500 Нм.
Обявеното от Audi време за ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, което е с 0,1 секунди по-бавно от това на предишния вариант. Максималната скорост отново е ограничена по електронен път на 250 км/ч. Разходът на гориво обаче е по-нисък – 8,3 л/100 км в смесен цикъл (при първата генерация той е 8,7 л/100 км).
Новият кросоувър е постраен на модулната платформа MLB, като превъзхожда предшественика си. Дължината е 4671 мм, широмината – 1893 мм, а височината – 1635 мм. Увеличено е и междуосието, което вече достига 2824 мм. Теглото на всъдехода е 1995 мм, което е с 14 кг. по-малко от досега.
Промените има в конструкцията окачването на новото SQ5, което също така е получило адаптивни амортисьори и нова електромеханичен усилвател на кормилната система. Срещу доплащане клиентът може да поръча активен заден диференциал и пневматично окачване.
От стандартното Audi Q5 спортният вариант се отличава по черната решетка на радиатора, допълнителни елементи по каросерията, сребърните корпуси на огледалата и 20- и 21-цоловите джанти.
В салона на новото SQ5 са използвани алкантара, карбон и кожа. Както и стандартния модел, така и тази модификация, разполага с цифров приборен панел Audi virtual cockpit и нова мултимедийна система MMI с 8,3-инчов дисплей.
Снимки: Audi