Двуглав орел на емблемата, технически компоненти от BMW и лукс от Rolls-Royce – това представлява ексклузивното купе Bilenkin Vintage в стил ретро. Един руски проект, който става все по-популярен и предизвиква интерес от страна на клиенти от други държави.
Всъщност Bilenkin Classic Cars представлява скромно ателие, в което всичко се прави на ръка. Това важи и за луксозното купе Vintage, сглобявано в няколко малки цеха в Москва и околностите. Нещата обаче се правят професионално, тъй като начело на проекта е известният реставратор Кирил Биленкин, чиято е идеята за направата на този автобил.
Всичко стартира преди 5 години, когато на Биленкин му омръзва да обяснява на клиентите си, че истниската ретро-кола и съвременният автомобил могат да бъдат събрани в едно. Факт е, че много компании в наши дни правят подобни неща – оборудват стари коли с удобен салон със седалки за масаж и високи технологии, но пък нивото на сигурност и на управляемост е доста далеч от желаното.
В Bilenkin Classic Cars решават да тръгнат по обратния път, като добавят в съвременен автомобил духа на 60-те години на миналия век. За да стане това, трябва да се използва модел от позната и по възможност премиум-марка, тъй като колата ще бъде за отбрана публика, която не би се задоволила с нещо евтино и достъпно.
Изборът пада на BMW, тъй като качествата и пътното поведение на автомобилите с тази марка не одлежи на съмнения. Идеята е да се направи купе, значи трябва да се избира между 6-Series и 3-Series. Първото обаче е доста скъпо, така че Биленкин и екипът му постъпват прагматично и се ориентират към „тройката”.
Преправата на един автомобил от началото до края отнема близо 5 месеца, като в нея участват десетки хора. В зависимост от желанието и цената, компанията е готова да предостави на клиента си не само нов автомобил като донор, но и кола на старо. При това тя се наема да намери подходящия автомобил с чиста история, като му направи необходимата диагностика и сервизно обслужване. За подобни машини гаранция не се дава, но от Bilenkin Vintage са готови за своя сметка да отстранят възникналата повреда за своя сметка.
Проблемът към момента е юридическият статут на руската фирма. Има два варианта – новото купе да бъде сертифициано като напълно нов модел със съответния VIN-код или да се регистрира с промени по каросерията. Във втория случай колата си остава BMW по документи.
Сериозна помощ на Bilenkin Classic Cars оказва друга компания от Москва – ателието Cardi. То се занимава с изработката и доставката на каросерията, както и с поставянето на електрониката. Експертите от тази фирма също така участва в в направата на дизайна, както и с осигуряване на част от допълнителното оборудване на бъдещия автомобил.
Като цяло идеята при направата на купето е да има минимално вмешателство в конструкцията на донора. Всички системи за безопасност, включително електронните асистенти и въздушните възглавници си остават по местата. Моторът, трансмисията и окачването също не се променят. Затова и обслужването на готовия автомобил е лесно – с него може да се справи всеки един сервиз на BMW.
За Bilenkin Classic Cars не е проблем да бъде използван всеки вариант на BMW 3-Series. Няма значение дали става дума за версията със задвижване на четирите колела, спортното M3 или модификацията на Alpina. Използват се сало олекотени материали, но въпреки това крайният вариант е с около 50 кг. по-тежък от донора си. Разликата обаче е прекалено малка и не се отразява на пътното поведение на колата.
Интериорът на автомобила е напълно нов, въпреки че частите са си от BMW. Салонът обаче се преработва напълно, като всеки един детайл е щателно изпипано. Общо взето работата е огромна, като голяма част от компонентите се правят на ново, за да могат да паснат на интериора. Това се отнася за багажника, капака на двигателя и част от резервоара, които се правят от карбон, за да могат да издържат на по-високо термично налягане.
Какво обаче струва всичко това? След дебюта на Bilenkin Classic Cars на автосалона в Дубай бяха споменавани различни цифри, но те не бяха точни. Базовата цена на Vintage с намирането на донор в Русия е 150 000 щатски долара. За тези пари може да се купи Mercedes-AMG GT или Mercedes-Benz S-Class Coupe, а също така и хибридно BMW i8. Общо взето избор има, но за тези пари трудно се намира наистина ексклузивна машина. 
А Bilenkin Vintage е именно такава – произведени бройки са по-малко от пръстите на една ръка. Досега има 2 готови автомобила, които бяха показани в Дубай, а други 2 се правят в момента. А от компанията гарантират, че могат да изпълнят всяко желание на клиентите, така че такива вероятно няма да липсват. 
Самият Кирил Биленкин вече мисли дори за създаване на модулна платформа, на която да може да изгражда ретро-коли от различни класове – седани, кабриолети и дори кросоувъри. Ако се намери инвеститор, нейната направа ще отнеме около година. И кой знае – един ден Bilenkin Classic Cars може от ателие да стане пълноценен производител на ексклузивни коли.
Снимки: AutoMail


3