През 1994 г. на световната сцена се появява първият концепт с емблемата на новата тогава компания Lexus. Той е атрактивен, има заоблена форма, задвижването е двойно, а под капака му са монтирани солиден 4.0-литров V8 двигател с мощност 249 к.с. и автоматична трансмисия. Този прототип се казва Lexus Landau и е базиран на първото поколение на представителния седан Lexus GS 300.
Защо се сещаме за него ли? Ами защото идеята за голям двигател в компактен хечбек е неостаряваща, още повече когато е комбинирана с четири задвижващи колела и дизайнерското ноу-хау на Italdesign Giugiaro.
Lexus Landau е с около 60 см по-къс от GS 300, но учудващото е, че това не се е отразило на пространството в интериора, което е повече от разточително. Нещо повече, заради дизайна на купето, което е с 5 см по-високо, концептуалният хечбек предлага повече място за глава от далеч по-големия GS 300. За да освободят още пространство, инженерите на Lexus решили да преместят резервоара на колата, който вече се намира под задните седалки.
На теория Landau предлага същото ниво на лукс и комфорт като GS, но в доста по-малка опаковка. Както вече стана ясно, концептът разполага с 4.0-литров двигател със заводско обозначение 1UZ-EE, който задвижва четирите гуми с помощта на автоматична трансмисия. Такава конфигурация никога не се е предлагала в Lexus GS, или поне не в американската спецификация на модела. По-късно японците запълват тази ниша, но в лицето на друг модел - LS 400.
Колкото до дизайна, той е дело на Giugiaro, които някак си са успели да направят атрактивен автомобил от скучната база на Lexus GS 300. При вида на Landau едва ли има човек, който би предположил, че това е модел на Lexus, ако някъде не зърне логото на компанията, разбира се.
Интересно е и името на модела, което е препратка към луксозните карети от 19 век, които са били теглени от два коня. През 2011 г. името е възродено от белгийския независим производител Carat Duchatelet, който разработва ексклузивния Lexus LS 600h L Landaulet специално за сватбата на принца на Монако - Албер Втори.
Снимки: Lexus