Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Луксозните марки завземат средния клас

Клиентите търсят достъпни премиум модели

Луксозните марки завземат средния клас

За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха да постигнат по-добри продажби от традиционните участници в този сегмент, съобщи Automotive News. 

Луксозните марки завземат средния клас

Накратко, Mercedes, Audi и BMW се справят по-добре от съперниците си, които предлагат по-достъпни модели, но в последните години се бяха разколебали дали има смисъл да инвестират в модели от средния клас. 

През 2016 продажбите на автомобили в горния среден клас в Европа се увеличиха с 8% до 652 000 коли до края на ноември, а в същото време продажбите на моделите на „традиционните” производители в този клас нараснаха с 1% до 582 000 бройки. Информацията е на JATO Dynamics. Почти сигурно, когато излязат резултатите от декември ще отчетат същия тренд, което ще даде още по-добро представяне на луксозните производители. 

Според анализатора от JATO Dynamics Фелипе Муньос, моделите от средния клас на луксозните производители са „по-изкушаващи” за купувачите и това се отразява добре на растежа на продажбите им. Освен това, продажбите на масови модели от средния клас като VW Passat и Ford Mondeo страдат и от миграцията на клиенти към SUV модели и кросоувъри. 

Има и още нещо – германските премиум марки разшириха моделната си гама в средния клас и вече не се ограничават с производството на седани и комбита. Муньос дава за пример BMW 3 серия GT, както и Audi A5, тяхното настъпление беше допълнено от по-евтини базови модели на луксозните марки, както и появата на нови луксозни модели – като Jaguar XE и дори Alfa Romeo Giulia. 

„Вече има все по-малко и по-малко причини един клиент да се насочи към модел от средния клас, произведен от някой от „традиционните” играчи на този пазар”, смята Муньос. Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan. 

А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). 

В същото време най-голям е спадът при Opel Insignia – 6-о място, 68 495 бройки, минус 17%. Седмата позиция е за Ford Mondeo с 66 979 бройки и минус 9%. 

Топ 3 зад Passat допълват C-класата на Mercedes (162 546 бройки, плюс 1%) и Audi A4 (152 029 бройки, плюс 30%).

Снимка: Jaguar

 

 

Тагове: bmw audi mercedes
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    Гост, тук става дума за Европа: "За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха..."
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    гост ( преди 2 години )
    "Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan." - FIAT - да,но HONDA и Nissan никак не са се отказали още точно от този сегмент,че даже и се разширяват в него и правят най-големите си продажби именно в него.В САЩ например HONDA ACCORD и NISSAN ALTIMA са едни от най-продаваните автомобили.Че дори ги ребрандират за премиум-марките си и правят допълнителни високопроходими версии за повече продажби...
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    darth ( преди 2 години )
    Имам новото Мондео. нека ме правят на....... карам го вече една година 150 коня бензин и е супер комфортен. пасат трудно бих си купил. от СУВ се качвам на седан. и за дълги пътувания е за предпочитане.
  • #6
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Нев ( преди 2 години )
    Тп пък едни премиуми в средния клас, ум да ти зайде! Предлагат ти тъй наречения "премиум" на умопомрачителна цена, под кодовото наименование БАЗОВ МОДЕЛ, който е тотално опоскан от елементарни екстри! Ако потенциалния клиент иска премиум удобство, трябва да доплати почти двойно! Дори до скоро един от тъй наречените премиуми, не предлагаше в базовия си модел електрически стъкла, било екстра с доплащане!
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Ауто ( преди 2 години )
    PRE435i ти си радикален мазохист, признанието ти по-долу потвърждава този факт!
  • #4
    5 rate up comment 17 rate down comment
    RRE435i ( преди 2 години )
    Tazi statia potvarjdava dumite mi 4e VW e otdavna premium marka.Ne slu4aino za poslednite 7 godini sam kupil 3 novi VW ta
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Badass ти чети правилно! Пише на български, че от първите 6 позиции от топ 10 на първо място е Пасат и.т.н,! Никъде няма тълкования и прости аритметични сметки 10-6 и прочее! Виж, че по нататък слагат след Вурстщайн марки Като Мерцедес и Ауди в класацията- последното изречение! Стига с тоя евтин алкохол, изтрезнявайте вече!
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    Нищо не е учудващо. Инсигниа вече навъртя бая годинки,но новата Инсигния ще утвърди Опел окончателно като "съкрушител" в средния "премиум "сегмент!...,Но има едно -НО! Ако разбира се ,не се забави много та клиентите да "изстинат"..... А за Мондео....-никой не иска да го правят на "......" ! т.е. Мондео съществуваше вече четири години в Америка под друго име и ..йоп ...-представиха го в Европа като нова кола ?!?....-но кой иска да ползва нещо на което Американците са се "наситили"...?!?
  • #1
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Нев ( преди 2 години )
    "А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). " Това класация за Перник ли е? Какъв премиум са ФЕ и Шкода? Вие нормални ли сте, или още не сте изтрезняли от новогодишния запой, че пишете такива идиотизми!