IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Луксозните марки завземат средния клас

Клиентите търсят достъпни премиум модели

Луксозните марки завземат средния клас

За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха да постигнат по-добри продажби от традиционните участници в този сегмент, съобщи Automotive News. 

Луксозните марки завземат средния клас

Накратко, Mercedes, Audi и BMW се справят по-добре от съперниците си, които предлагат по-достъпни модели, но в последните години се бяха разколебали дали има смисъл да инвестират в модели от средния клас. 

През 2016 продажбите на автомобили в горния среден клас в Европа се увеличиха с 8% до 652 000 коли до края на ноември, а в същото време продажбите на моделите на „традиционните” производители в този клас нараснаха с 1% до 582 000 бройки. Информацията е на JATO Dynamics. Почти сигурно, когато излязат резултатите от декември ще отчетат същия тренд, което ще даде още по-добро представяне на луксозните производители. 

Според анализатора от JATO Dynamics Фелипе Муньос, моделите от средния клас на луксозните производители са „по-изкушаващи” за купувачите и това се отразява добре на растежа на продажбите им. Освен това, продажбите на масови модели от средния клас като VW Passat и Ford Mondeo страдат и от миграцията на клиенти към SUV модели и кросоувъри. 

Има и още нещо – германските премиум марки разшириха моделната си гама в средния клас и вече не се ограничават с производството на седани и комбита. Муньос дава за пример BMW 3 серия GT, както и Audi A5, тяхното настъпление беше допълнено от по-евтини базови модели на луксозните марки, както и появата на нови луксозни модели – като Jaguar XE и дори Alfa Romeo Giulia. 

„Вече има все по-малко и по-малко причини един клиент да се насочи към модел от средния клас, произведен от някой от „традиционните” играчи на този пазар”, смята Муньос. Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan. 

А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). 

В същото време най-голям е спадът при Opel Insignia – 6-о място, 68 495 бройки, минус 17%. Седмата позиция е за Ford Mondeo с 66 979 бройки и минус 9%. 

Топ 3 зад Passat допълват C-класата на Mercedes (162 546 бройки, плюс 1%) и Audi A4 (152 029 бройки, плюс 30%).

Снимка: Jaguar

 

 

Тагове: bmw audi mercedes
0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    Гост, тук става дума за Европа: "За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха..."
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    гост ( преди 2 години )
    "Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan." - FIAT - да,но HONDA и Nissan никак не са се отказали още точно от този сегмент,че даже и се разширяват в него и правят най-големите си продажби именно в него.В САЩ например HONDA ACCORD и NISSAN ALTIMA са едни от най-продаваните автомобили.Че дори ги ребрандират за премиум-марките си и правят допълнителни високопроходими версии за повече продажби...
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    darth ( преди 2 години )
    Имам новото Мондео. нека ме правят на....... карам го вече една година 150 коня бензин и е супер комфортен. пасат трудно бих си купил. от СУВ се качвам на седан. и за дълги пътувания е за предпочитане.
  • #6
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Нев ( преди 2 години )
    Тп пък едни премиуми в средния клас, ум да ти зайде! Предлагат ти тъй наречения "премиум" на умопомрачителна цена, под кодовото наименование БАЗОВ МОДЕЛ, който е тотално опоскан от елементарни екстри! Ако потенциалния клиент иска премиум удобство, трябва да доплати почти двойно! Дори до скоро един от тъй наречените премиуми, не предлагаше в базовия си модел електрически стъкла, било екстра с доплащане!
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Ауто ( преди 2 години )
    PRE435i ти си радикален мазохист, признанието ти по-долу потвърждава този факт!
  • #4
    5 rate up comment 17 rate down comment
    RRE435i ( преди 2 години )
    Tazi statia potvarjdava dumite mi 4e VW e otdavna premium marka.Ne slu4aino za poslednite 7 godini sam kupil 3 novi VW ta
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Badass ти чети правилно! Пише на български, че от първите 6 позиции от топ 10 на първо място е Пасат и.т.н,! Никъде няма тълкования и прости аритметични сметки 10-6 и прочее! Виж, че по нататък слагат след Вурстщайн марки Като Мерцедес и Ауди в класацията- последното изречение! Стига с тоя евтин алкохол, изтрезнявайте вече!
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    Нищо не е учудващо. Инсигниа вече навъртя бая годинки,но новата Инсигния ще утвърди Опел окончателно като "съкрушител" в средния "премиум "сегмент!...,Но има едно -НО! Ако разбира се ,не се забави много та клиентите да "изстинат"..... А за Мондео....-никой не иска да го правят на "......" ! т.е. Мондео съществуваше вече четири години в Америка под друго име и ..йоп ...-представиха го в Европа като нова кола ?!?....-но кой иска да ползва нещо на което Американците са се "наситили"...?!?
  • #1
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Нев ( преди 2 години )
    "А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). " Това класация за Перник ли е? Какъв премиум са ФЕ и Шкода? Вие нормални ли сте, или още не сте изтрезняли от новогодишния запой, че пишете такива идиотизми!