За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха да постигнат по-добри продажби от традиционните участници в този сегмент, съобщи Automotive News.
Накратко, Mercedes, Audi и BMW се справят по-добре от съперниците си, които предлагат по-достъпни модели, но в последните години се бяха разколебали дали има смисъл да инвестират в модели от средния клас.
През 2016 продажбите на автомобили в горния среден клас в Европа се увеличиха с 8% до 652 000 коли до края на ноември, а в същото време продажбите на моделите на „традиционните” производители в този клас нараснаха с 1% до 582 000 бройки. Информацията е на JATO Dynamics. Почти сигурно, когато излязат резултатите от декември ще отчетат същия тренд, което ще даде още по-добро представяне на луксозните производители.
Според анализатора от JATO Dynamics Фелипе Муньос, моделите от средния клас на луксозните производители са „по-изкушаващи” за купувачите и това се отразява добре на растежа на продажбите им. Освен това, продажбите на масови модели от средния клас като VW Passat и Ford Mondeo страдат и от миграцията на клиенти към SUV модели и кросоувъри.
Има и още нещо – германските премиум марки разшириха моделната си гама в средния клас и вече не се ограничават с производството на седани и комбита. Муньос дава за пример BMW 3 серия GT, както и Audi A5, тяхното настъпление беше допълнено от по-евтини базови модели на луксозните марки, както и появата на нови луксозни модели – като Jaguar XE и дори Alfa Romeo Giulia.
„Вече има все по-малко и по-малко причини един клиент да се насочи към модел от средния клас, произведен от някой от „традиционните” играчи на този пазар”, смята Муньос. Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan.
А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%).
В същото време най-голям е спадът при Opel Insignia – 6-о място, 68 495 бройки, минус 17%. Седмата позиция е за Ford Mondeo с 66 979 бройки и минус 9%.
Топ 3 зад Passat допълват C-класата на Mercedes (162 546 бройки, плюс 1%) и Audi A4 (152 029 бройки, плюс 30%).
Снимка: Jaguar