IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler, BMW и Audi продадоха дял от HERE на китайци

Сделката ще ускори процеса по разработване на самоуправляващи се автомобили

Daimler, BMW и Audi продадоха дял от HERE на китайци

Две китайски компании и сингапурски държавен инвестиционен фонд придобиха общо 10% от компанията за дигитални карти HERE, съобщава Reuters. Дружеството, създадено от Nokia, от миналата година е собственост на трите германски гиганта в премиум сегмента - BMW, Daimler и Audi.

Daimler, BMW и Audi продадоха дял от HERE на китайци

Те обаче склониха да отстъпят дялове на китайските Havinfo и Tencent, за да си осигурят позиции за експанзия на най-големия автомобилен пазар в света. Третият купувач е инвестиционният фонд от Сингапур GIC.

Прецизните дигитални карти като разработваните от HERE ще бъдат ключови за очакваното бурно развитие на самоуправляеми автомобили. Затова и трите германски конкурента преди година обединиха сили, за да откупят компанията от Nokia. Стойността на сделката тогава бе 2.55 милиарда евро.

HERE гарантира на германците известна независимост от американските технологични гиганти Google и Apple. Наскоро и групата PSA Peugeot Citroen обяви, че смята да ползва HERE в разработването на моделите си с автопилот.

Повече по темата можете да прочетете в Investor.bg.

 

Тагове: bmw daimler audi nokia here
0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Booker ( преди 7 години )
    Омръзнало ми е немски ***,правени в китай и мексико.Нищо здраво няма по тях.Едни и същи модели.Сдухват се за нула време.Не е ли японско,не е кола
  • #7
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    VAGи, разбирам зато ти е критерии китайския пазар! Защото китайско-немските творения са за там. А това, че китайците са много и купуват много не ги прави взискателен пазар, а напротив. Китаеца си купува някаква шир потреба и толкова.
  • #6
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Auto ( преди 7 години )
    "Когато в Германия са карали Опел Рекорд, Фолксваген Джета и Мерцедес W123, в Индонезия и Филипините са карали рикши, изработени от бамбук!"Изказване на типчния ограничен германски фен, като 90% от автопроизводителите им, т.е почиващи само на стара слава! Въобще не ме интересува какви таратайки са карали германците преди 30 + години, върви да видиш, какви коли карат в тези азиатски държави сега- предимно японски, средно на 5-6 години, а не като повечето разбирковци тук 20 годишни Гоуфове!
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 7 години )
    А съвсем на скоро бях в Индонезия и Филипините, и мога да ти кажа, че освен няколко 10 годишни Мерцедеса и БМВ- та, и едно две Аудита, друга немска кола за приблизително месец обиколка на двете държави не видях! Предимно Тойота, Нисан, Митцубиши и Хонда се кара там. Ако се чудиш защо тези две държави ти давам за пример, защото населението им е почти колкото на цяла Европа, и повече от това на Щатите като пазар.
  • #4
    7 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 7 години )
    Амиго, не си само ти, който си обиколил половината планета! Къде ги видя всеки втори автомобил да е германски в Китай и въобще в Азия? Дори в Щатите немските автомобили не са толкова много, въпреки големите продажби които немците прокламират последните години! Много статистика на Аутобилд четеш, и обективността ти в доста замъглена!
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    До Номер 1 ( преди 7 години )
    Ти сляп ли си бе човек.Та всеки втори автомобил е Немски и не само в Европа.Обиколил съм половината планета.Китай,Америка,Русия и цяла Европа Немски автомобили има навсякаде и са много.Къде видя че си отива Немското автомобилостроене.Тази година БМВ има най големи продажби в цялата си история а ФВ независимо от скандала със газовите продължава да е лидер на пазара в Европа.
  • #2
    16 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 7 години )
    Доше,много си жалък! Погледни какво правят немските марки на пазара в Китай тази година. А за твое сведение - пазарът в Китай тази година ще е около 22 млн. бр. Общо взето 2 пъти по-голям от този в САЩ. Европейският пазар,най- интелигентния и с най- големи изисквания тази година също ще се изравни с този в САЩ. На тези пазари доминират немските автомобили.Лъскавите легени ги продават в Индонезия,Малайзия,Виетнам,Тайланд,Иран,Ирак,Турция,Египет или Нигерия.
  • #1
    6 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Както бях казал преди време, че немските автомобилни компании нямат бъдеще и за да не фалират ще бъдат купени от китайците и арабеските. Всъщност те притежават дялове, но тези дялове ще стават още по-големи, докато останат само имената и евентуално пишат произведено в Германия.Немското автомобилостроене полека-лека отива там където е немската електроника.Факт!