Обявената като съперник на Tesla китайска компания Faraday Future е на път да се окаже пълен провал. Съмненията за това, че фирмата ще започне серийно производство на електрически автомобили се появиха преди малко повече от месец, когато официално бе представен концерта FFZero 1 с обявена мощност от 1000 к.с.
Тогава компанията обяви, че стартира производството на завод в близост до Лас Вегас, а няколко дни по-късно бе публикувана и снимки, на която топ-мениджърите на Faraday Future и губернаторът на щата Невада правят символична първо копка на предприятието. Малко след това обаче се появиха и първите проблеми. Те са свързани с компанията Leshi Internet Information & Technology и Coolpad Group, която позната по цял свят заради смартфоните LeEco. 
Именно тя е един от основните участници в проекта Faraday Future, но нещата явно не вървят добре, защото нейният шеф – милиардерът Цзя Юетин, обяви, че намалява заплатите на служителите си, а самият той ще получава само символично възнаграждение – 1 юан. Бизнесменът допълни, че компанията му ще се концентрира върху интернет-технологии и смартфони, което означава, че проектът за създаване на електромобили ще остане без финансиране.
Последните данни сочат, че голяма част от водещите мениджъри, които бяха привлечени именно с цел създаване на конкурент на Tesla, са напуснали Faraday Future. Сред тях са бившият шеф на Scuderia Ferrari във Формула 1 - Марко Матиачи, както и бившият вицепрезидент по развитието на продуктовата стратегия на Volkswagen – Йорг Зомер.
Първият сериен модел на Faraday Future трябва да бъде представен на 3 януари догодина по време на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас. Според информациите имено там китайците ще се опитат да намерят инвеститори в проекта си и ако това не стане, компанията им ще обяви банкрут.
Снимки: Faraday Future


0