До премиерата на следващото поколение на суперседана BMW M5 остава около година, но изданието Autobild вече се добра до някои интересни подробности. Основната е, че моделът ще бъде със задвижване на четирите колела, но ще има възможност за заключване на предна ос.
Така нареченият режим „дрифт” ще запази традиционното за модела задно предаване, което носи гояммо удоволствие на ентусиастите и на феновете на марката. Подобна схема използва и големият конкурентт на M5 - Mercedes-AMG Е 63, но заради нея концернът Daimler разработи изцяло нова трансмисия.
Това се наложи заради факта, че всички модели на Mercedes с надлъжно разположение на двигателя и постоянно задвижване на четирите колела имат междуосев диференциал. На свой ред в BMW от години залагат на трансимсия, при която предната ос може да се изключва, така че режимът за задно предаванесе нуждае единствено от нова програма за управление.
По предварителна информация следващото поколение на BMW M5 ще запази сегашния си битурбо V8 мотор с обем 4,4 литра, но неговата мощност от 560-600 к.с. (в зависимост от версията) ще бъде увеличена до 630 к.с. Това ще позволи на седана да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди. Сега времето е 3,9 секунди за версията с 600 к.с. и 4,3 секунди за тази с 560 к.с.
Снимка: BMW


1