През 53-годишния живот на легендарното спортно купе 911, Porsche лансира на пазара много специални серии, базирани на модела. Много малко от тях обаче са толкова специални, колкото колата на снимките. Технически погледнато, това не е 911. Моделът се казвал 901, но Peugeot се намесили и по съдебен път накарали германците да измислят ново име за своя модел. И така се родила емблемата 911. Но не това е най-важното в случая.
Това е първият предпроизводствен вариант на 911 Cabriolet, както и единият от едва двата оцелели през годините. Porsche прави 13 идентични такива коли, но 11 от тях очевидно не са успели да доживеят до наши дни.
Колата е произведена като прототип от Karmann през 1964 г., а сега е на път да бъде продадена на търг, който RM Sotheby's подготвя за 8 февруари в Париж. От аукционната къща се надяват колата да бъде продадена за сума между 850 000 евро и 1 милион евро. Според мнозина анализатори, цените на класическите модели на Porsche с въздушно охлаждане през последните години показват, че прогнозите за цената може дори да са консервативни.
Автомобилът на снимките има номер на шасито #13360 и се вярва, че той е вторият най-стар екземпляр 901/911 в движение. Колите от серията са използвани като шаблон от инженерите при разработката на серийното Porsche 911 Targa, което дебютира през 1967 г.
Първоначално от Porsche планират да създадат традиционен кабриолет, базиран на 911, както компанията прави години по-рано с първия си сериен модел 356. От страх, че колата няма да успее да се справи със строгите американски изисквания за безопасност, обаче, германците разработват системата Targa. Тя се характеризира с емблематична алуминиева греда, която играе ролята на ролбар, а много от феновете я оприличават на дръжка на кошница.
Първият производствен кабриолет 911 се появява на пазара през 1982 г. което означава, че този 901 Cabriolet го е изпреварил с близо две десетилетия.
Както се вижда от снимките, а и организаторите на търга не пропускат да подчертаят дебело, състоянието на колата е безупречно и единствените следи за възрастта й могат да бъдат открити в нейния интериор. Този автомобил е оборудван с 2.0-литров 6-цилиндров боксерен двигател, разполагащ с мощност от 130 к.с. Останалото е типично за Porsche през 60-те: ярко червена боя, алуминиеви джанти Fuchs, дървен волан и тапицерия по седалките с култовата за това време шарка на тапицерията “Houndstooth”.
С няколко думи, ако сте колекционер на Porsche, едва ли има друг автомобил, който бихте искали повече в гаража си от това Porsche 901 Cabriolet.
Снимки: RM Sotheby's


0