IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Фиат 500 – урок по италиански

По италиански романтично: новото фиатче изпълнява всички предпоставки, за да продължи историята на един голям успех.

Фиат 500 – урок по италиански
От днес започват продажбите на големите европейски пазари.



Що се отнася до двигателя, новият Фиат 500 има пред себе си труден избор. Предлагат се три различни варианта: два бензинови и един дизелов с параметри в диапазона между 51 kW/69 к.с. и 74 kW/100 к.с. Цените на различните разновидности започват от 10 500 евро.

Новото фиатче не се задоволява със скромната кубатура на предшественика си. Вместо анахроничните 500 куб.см. и 13 к.с., сега дори най-минималните показатели са 1200 куб.см., 51 kW и 69 к.с. За тежащия един тон дребосък и базовият двигател е добър, но още по-добре ще е, ако е оборудван с 1,3-литровия дизелов двигател с 55 kW/75 к.с. и 145 Nm максимален въртящ момент.

Подсиленият с турбо 1,4-литров, бензинов двигател е с по-малък въртящ момент (131 Nm), но с неговите 74 kW и 100 к.с. може да събуди вашите състезателни наклонности тогава, когато най-малко очаквате. Официално оповестените максимални скорости са 160 км/ч и 182 км/ч за двата бензинови модела и 165 км/ч за дизела.



Разходът на гориво по официални данни е 5,1 л./100 км. за базовия 1,2-литров, бензинов мотор; за турбобензиновия двигател е 6,3 л./100 км, а дизелът харчи 4,2 л./100 км. дизелово гориво.

При всички положения в сравнение с родственика от далечната 1957 г., новото италианско фиатче разполага с доста по-голямо вътрешно пространство. Всъщност под ретро изглеждащата ламаринена премяна се крие по-скоро Fiat Panda отколкото Fiat 500.

Това се вижда ясно, защото агрегатът вече не се намира отзад, а е преместен в предната част на автомобила. Отзад се намира багажникът, който, когато са спуснати задните седалки нараства по обем почти четири пъти. Нормалновисоките пътници не докосват с глава покрива на автомобила, в случай че седят отпред. Отзад положението обаче е по-различно. Задната седалка на фиатчето определено би понесла и малко повече комфорт.

Произвежданият в полския завод „Тихи“ най-малък представител на семейство Фиат определено е спечелил от техническия прогрес в автомобилния бранш през последните години. За това свидетелстват седемте въздушни възглавници, централното заключване, CD -радиото и електрическото настройване на външните огледала. ESP също може да се получи, но е стандарт само при по-големия бензинов модел. Все пак дори и без ESP, добрите амортисьори на Фиат 500 ще ви помогнат да се справите с повечето трудности.

Всичко това заедно с трите варианта на вътрешното обзавеждане: "Pop","Sport" и "Lounge" превръща Фиат 500 в един много добър представител на своя клас.
0 от 500