Американският производител Cadillac построи състезателен прототип с името DPi-V.R, с който възнамерява да се завърне в сериите за издръжливост IMSA WeatherTech Sports Car Championship. Машината ще разполага с мощност 600 к.с., а бойното и кърщене на пистаще се състои през януари по време на надпреварата "24 часа на Дейтона".
Спортният прототип е подготвен за участие в най-високия клас на IMSA, като е построен върху шаси на Dallara. Теглото е 930 кг., а двигателят е 6.2-литров атмосферен V8 със сух картер. Моторът реализира пиковата си мощност при 7600 об/мин., като голяма част от елементите му са идентични с тези, които се използват за серийния агрегат, монтиран на Cadillac CTS-V. На практика, новата машина на Cadillac е идентична с LMP2 прототипите от Световния шампионат за издръжливост, с изключение на това, че техните двигатели са ограничени до обем от 5.0 литра (атмосферно пълнене) и 3.5 литра (принудително пълнене).
В комбинация с двигателя работи секвенциална скоростна кутия XTRAC, при която предавките могат да се превключват от специални „пера” зад волана. Предването е към задната ос с използване на механичен диференциал с ограничено приплъзване.
Болидът ще бъде на разположение на два отбора, участващи в IMSA WeatherTech Sports Car Championship - Action Express Racing и Wayne Taylor Racing. Досега те се състезаваха с прототипа Corvette Daytona.
За последно Cadillac участва в състезания с прототипи преди 14 години – с модела Northstar LMP, подготвен за американските серии „Льо Ман”.
Снимка: Cadillac


2