Автомобилите на Audi с автоматична трансмисия действително имат технология, способна да изкривява резултатите от тестовете за парникови емисии, призна в официално изявление Volkswagen Group.

През миналата седмица Bild съобщи, че калифорнийският борд по въздушните ресурси (CARB) е разкрил нов измамен софтуер в машини на марката, различен от онзи, който предизвика прословутия Дизелгейт. Този втори софтуер умее да разпознава кога колата е качена на стенд за изследване според статичната позиция на волана. Bild am Sonntag твърди, че е използван и в бензиновите, и в дизеловите модели на Audi за Европа от години насам.
Според VW обаче не става дума за специално създаден измамен софтуер, както бе при Дизелгейт, а за функция на програмата, контролираща автоматичните трансмисии. "Адаптивните програми за смяна на предавката могат да доведат до некоректни и невъзможни за повтаряне резултати" при тестовете, казва компанията. Ако софтуерът в трансмисията "разбере", че колата е на стенд, той започва да сменя предавките по-рано, отколкото в реалния живот, което намалява емисиите и на парниковия агент СО2, и на предизвикващите смога азотни съединения.
Според изявлението на VW, от Audi са предали пълната информация за адаптивния софтуер на германската автомобилна агенция KBA. Междувременно американската Агенция за околната среда започна ново разследване срещу концерна и пожела да разпита по случая главния изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер. 
Руперт Щадлер
Междувременно Audi подписа споразумение с китайския гигант SAIC, което вероятно ще доведе до съвместно производство в Китай. Това ще е втората производствена база на германската марка в страната след действащия им на пълен капацитет джойнт-венчър с друга китайска компания, FAW Group.


10