Китайският концерн SAIC официално обяви края на производството на модела Roewe 750, който представляваше последната версия на седана Rover 75 от 1998 г. По този начин приключва и историята на легендарната британска марка.
Rover 75 ще бъде запомнен като първият и последен „лек” модел на бранда, разработен от BMW. Всъщност това е и първият опит на баварската компания с автомобил с предно предаване, въпреки че автомобилът е изграден на платформа, която до голяма степен повтаря шасито със задно задвижване на BMW 3-Series (Е46).
По-късно при 75 се появяват и спортни версии, които се предлагат под марката MG. Като цяло моделът е успешен, като получава добри отзиви в пресата и от клиентите, но това не спасява британския производител и през 2005 г. той става собственост на китайци.
Правата на модела 75 са купени от концерна SAIC, докато брандът Rover остава при старите собственици, които го продават на индийски концерн. А марката MG пък става собственост на друга китайски фирма - Nanjing Auto. Така на китайския пазар се появяват близнаците Roewe 750 и MG7. През 2008 г. SAIC купува и MG.
Производството на Rover 75 в Китай продължава, като той се предлага с различни двигатели, както и със стандартна и удължена база. През 2011 г. излиза дори хибрид, който обаче не е приет добре от клиентите и бързо напуска пазара. Постепенно интересът към модела спада и през 2015 г. прекратено производството на MG7. Сега дойде времето да бъдат спрян и близнакът му – Roewe 750.
Снимки: Rover, SAIC


3