Още от началото на годината във Франция се разиграва скандал, подобен на този, който забърка Volkswagen в САЩ през миналата есен. След като американските власти откриха в автомобилите на немския концерн софтуер, който намалява нивата на вредните емисии по време на тестове, френските им колеги започнаха масови проверки на местните производители.
Министреството на екологията, развитието, транспорта и жилищното строителство на Франция нареди на Главното антимонополно управление (DGCCRF) в страната да направи изпитатания на общо 86 модела на различни производители. Тестовете бяха проведени на специален полигон, като показаха значително превишаване на обявените от компаниите нива на вреднии емисии.
Най-големи разлики бяха открити при модели на Renault, но при нито един от тях не бе установено наличието на нелегален софтуер – такъв, какъвто използваше Volkswagen. Въпреки това следователите от DGCCRF са провели обиски в техническите центрове на Renault в Ларди и Гийянкур, в офиса в парижкото предградие Ле-Плеси Робинсон и в щаб-квартирата в Булон-Бийанкур, също близо до столицата.
В сряда министърът на икономиката и финансите Мишел Сапен и държавният секретар по промишлеността Кристоф Сируге на съвместна пресконференция обявиха, че всички данни от тестовете, проведени от DGCCRF, заедно с откритите документи от обиските в офисите на Renault вече са предадени на прокуратурата в Нантер (също предградие на Париж), откъдето ще решат дали има нарушение на закона.
От ръководството на Renault по-рано признаха, че ефективността на системите за контрол зависи от обкръжаващата ги среда. Тя работи най-добре при температури между 17 и 35 градуса. След изявлението на министър Сапен от компанията отново обявиха, че техните двигатели отговарят напълно на европейските изисквания за токсичност, като не разполагат със софтуер, който „лъже” при тестове на стенд. От компанията са категорични, че проверката на DGCCRF показва единствено несъвършенството на действащите норми за сертификация.
Снимка: Renault


6