IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Френският „дизелгейт” стигна до прокуратурата

86 модела на местни производители са били подложени на проверка от властите

Френският „дизелгейт” стигна до прокуратурата

Още от началото на годината във Франция се разиграва скандал, подобен на този, който забърка Volkswagen в САЩ през миналата есен. След като американските власти откриха в автомобилите на немския концерн софтуер, който намалява нивата на вредните емисии по време на тестове, френските им колеги започнаха масови проверки на местните производители.

Френският „дизелгейт” стигна до прокуратурата

Министреството на екологията, развитието, транспорта и жилищното строителство на Франция нареди на Главното антимонополно управление (DGCCRF) в страната да направи изпитатания на общо 86 модела на различни производители. Тестовете бяха проведени на специален полигон, като показаха значително превишаване на обявените от компаниите нива на вреднии емисии.

Най-големи разлики бяха открити при модели на Renault, но при нито един от тях не бе установено наличието на нелегален софтуер – такъв, какъвто използваше Volkswagen. Въпреки това следователите от DGCCRF са провели обиски в техническите центрове на Renault в Ларди и Гийянкур, в офиса в парижкото предградие Ле-Плеси Робинсон и в щаб-квартирата в Булон-Бийанкур, също близо до столицата.

В сряда министърът на икономиката и финансите Мишел Сапен и държавният секретар по промишлеността Кристоф Сируге на съвместна пресконференция обявиха, че всички данни от тестовете, проведени от DGCCRF, заедно с откритите документи от обиските в офисите на Renault вече са предадени на прокуратурата в Нантер (също предградие на Париж), откъдето ще решат дали има нарушение на закона.

От ръководството на Renault по-рано признаха, че ефективността на системите за контрол зависи от обкръжаващата ги среда. Тя работи най-добре при температури между 17 и 35 градуса. След изявлението на министър Сапен от компанията отново обявиха, че техните двигатели отговарят напълно на европейските изисквания за токсичност, като не разполагат със софтуер, който „лъже” при тестове на стенд. От компанията са категорични, че проверката на DGCCRF показва единствено несъвършенството на действащите норми за сертификация.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ами така става когато регулациите се пишат под лобситкия натиск на технологично изостаналите европейки корпорации. ЕС администрацията обслужва финансовите интереси на корпорациите за сметка на здравето на гражданите. И резултата е плачевен дори за самите корпорации - за кратко удариха големи печалби, но сега са безвъзвратно изостанали от японците и американците. Кой пак ще ми говори за протекционизъм?
  • #4
    13 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 9 години )
    Европейците са тотални лицемери. На думи са голями еколози. На дела са ***, готови да излъжат всеки. Да не говориме, че сега като ги хванаха наи-вероятно ще пробутат тровещите си таратайки в държави като България и след това ще се тупат по гърдите колко са 'еко' а нас ще ни сочат с пръст, че замърсяваме...
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Пак втория ( преди 9 години )
    AMS Тест:Hyundai i20 Active 1.0 Turbo GDI 120 к.с.- Среден разход в теста 7,1 литра / 100кмToyota Prius IV - 5,1 литра /100км
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    До Йори ( преди 9 години )
    Абсолютно съгласен.Като гледам AMS / Auto Motor und Sport / там тестват автомобилите в реални условия - градско, извънградско и каране с максимална скорост на писта. Средния разход от тези тестове е поне с 2 литра над заводските измислици - нормален двулитров дизел дава средно 7 и нещо и нагоре зависимост от класа автомобил. Бензинов мотор 1 литър с 60 кончета в най-ниския клас дава 6 и половина.Ето това приемам аз за реален разход.
  • #1
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Йори ( преди 9 години )
    Ми прави са хората от Рено. Всеки, който е разгледал стандартите и механизмите как се измерва двигателите какви норми покриват и какви покзатели като вредни емисии и разход имат, моменталнио ще се съгласи с тях. Те са, меко казано, ***. Например разход на градско се мери на стенд, температура на въздуха 20-30 градуса, серия от ускорения и равна скорост до максимум 50. При едно от тях колата се ускорява от 15 до 50 км/ч за 35 сек.?!?! В кой свят хората карат така?