Редица модели са на пазара от дълги години. Производителите се грижат да ги държат в крак с времето, като ги обновяват постоянно, а през няколко години представят чисто нови генерации. Има обаче и друг тип автомобилни дълголетници, които от самото начало запазват първоначалната си архитектура, напук на времето и технологиите. Те трябваше отдавна да са излезли в пенсия, но въпреки това се продават успешно и днес. Това са 4-те автомобилни дълголетника, които си струва да почетем.
Suzuki Jimny
Suzuki Jimny 1998 г.
Третото поколение на Jimny е автомобил, който не се нуждае от представяне. Въпреки скромните си размери, този японски „планински козел” (както го наричат някои) предлага сериозни всъдеходни възможности. Сегашният Jimny е духовен наседник на модела LJ10 от 1970 г. – машина, която накара хората да уважават мини-всъдеходите.
Самият Jimny дебютира на автосалона в Токио през 1998 г. и бързо придоби култов статус. Това стана благодарение на 3 негови качества - симпатичен е, разполага с цененото в офроуда метално шаси, върху което е монтирано купето, а технологиите използвани при изграждането му са доказани във времето и гарантират дълги години живот.
Suzuki Jimny 2016 г.
Е, има и недостатъци. Сред тях са спратанският му интериор, както и евтините и твърди материали в салона. На задните пасажери също им е много тясно, а колкото до стабилността - трябва да забравите за "лосовия тест" в тази кола, защото има опасност от преобръщане.
Lada Niva
Lada Niva 1977 г.
Безспорно най-известният в света руски автомобил бе представен още през 1977 г. , когато бе обявен за първия в света масов всъдеход със самоносеща конструкция. Като цяло обаче Niva е руският еквивалент на представения вече Jimny, както и на американския Jeep Wrangler.
Идеята на създателите на тази машина е тя да отговаря на няколко изисквания – да е евтина, проста като конструкция и да не се притеснява да минава там, където няма нормален път. Първите опити в тази насока са доста примитивни, но постепенно нещата си идват на мястото. А днешната Niva не е кой знае колко различна от оригинала.
Lada Niva 2016 г.
Ще посочим само един факт, който доказва колко полезен е този автомобил. От години екипът на арктическата станция Белинсхаузен използва няколко Lada Niva по време на престоя си на място, където през цялата година температурите с минусови. Опитали са и с други коли, но се оказало, че не става...
Morgan 4/4
Morgan 4/4 1955 г.
Най-старият автомобил сред тези е Morgan 4/4. Той се появява още през 1955 г., когато става ясно, че това е един от малкото наистина впечатляващите модели. Неговата последна версия излезе през тази година и колкото и да е странно, тя съвсем малко се отличава от първообраза си.
В периода 1955-1960 г. от модела са произведени 386 бройки, като всички са оборудвани с 1,2-литров двигател с 4 цилиндъра Ford 100E. През 2009 г. Morgan 4/4 получава 1,6-литров мотор Ford Sigma и 5-степенна механична скоростна кутия. С мощност от 110 к.с. и 131 Нм е трудно да определим тази кола като особено вълнуваща, но не трябва да забравяме ниското тегло, както и годините, в които излиза на пазара.
Morgan 4/4 2016 г.
Сред достойнствата на автомобила са качествените и скъпи материали, които се използват за направата му. Компанията предлага на клиентите си сами да изберат компонентите и оборудването за своя Morgan 4/4, като се съобразят с бюджета им.
Mercedes G-Class
Mercedes-Benz G-Class 1977 г.
Този автомобил не е подвластен на времето. Той предлага класа, стил и лукс – все качества, типични за моделите на Mercedes-Benz. Същевременно е и доста скъп – цената на сглобявания на ръка 350d Professional е в рамките на 80 000 евро.
Машината с индекс W463, която се продава в момента, представлява подобрено издание на W461 от 1979 г. По ирония на събдата „Гелdндеваген” се чувства отлично както в зоната на бойни действия, така и в гаража на някои американски рапър. Затова не е трудно да се разбере, защо някои хора хвърлят огромни суми, за да притежават този автомобил, особено за версиите на AMG. Или пък тази с 6 колела.
Mercedes-Benz G-Class 2016 г.
Факт е, че G-Class е луксозен, осигурява отлична позиция зад волана и предлага не една, не две, а цели 3 блокировки на диференциалите. Изобщо – не кола, а крепост.
Снимки: Производителите