Революционна идея за спасяване на руската автомобилна промишленост даде вицепрезидентът на АвтоВАЗ - Харалд Грюбел, който отговаря за инженерната дейност на производителя. 
Според него най-големите производители, работещи на територията на Русия, трябва да преминат на нови платформи. Те ще бъдат местна разработка, като ще позволят разработването и производството на модели от различни марки, използващи унифицирани компоненти, в това числа и шасита.
Грюбел е категоричен, че в момента пазарът в Русия на практика се намира на базово ниво на развитие, докато в същото време световните производители отдавна използват глобални платформи. Нивото на локализация - производство на различните компоненти за новите автомобили от местни фирми, е едва 40%. За да се справят с тези проблеми, от АвтоВАЗ са готови да предложат съвместно използване на трансмисии, елементи от окачването и компоненти от двигатели, които могат да бъдат използвани от модели на Volkswagen, Ford, Hyundai и Kia.
Освен това вицепрезидентът на АвтоВАЗ е на мнение, че в момента се наблюдава парадоксално явление в бранша в Русия - на фона на падането на курса на рублата, чуждите доставчици на компоненти вдигат цените само с 11%, докато руските - с цели 79%.
Снимка: Интернет


1