IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е най-недооцененият автомобил в света?

Предвиденото за "Дакар" Mitsubishi Pajero Evolution спокойно може да претендира за това звание

Кой е най-недооцененият автомобил в света?

Всички автомобили, предлагани с хомологация за участие в състезания, с всяка изминала година увеличават цената си. Примери за това са модели като BMW E30 M3, Lancia Delta Integrale, Plymouth Superbird. Има обаче и едно изключение - Mitsubishi Pajero Evolution, който разполага с впечатляваща репутация, но се предлага на шокиращо ниска цена.

Кой е най-неодоцененият автомобил в света?

Моделът Mitsubishi Pajero Evolution (накратко PajEvo) се произвежда през периода 1997-1999 г., като целта му е да постигне успех в рали „Дакар”, клас Т2. Създаването на автомобил за едно от най-тежките състезания в света не е никак лесна задача, но PajEvo се превръща в сериозен играч в маратонската надпревара.

Всъдеходната машина получава ново окачване, нови диференциали и уникален 3,5-литров V6 двигател с променливо газоразпределение, развиващ 276 к.с. и 348 Нм. Поставени са още защитни предпазители по каросерията, седалки Recaro и специален боди-кит. За да получи хомологация за състезания този автомобил, Mitsubishi трябва да продаде поне 2500 бройки от „гражданската” му версия.

Кой е най-неодоцененият автомобил в света?

Това е постигнато, но големият проблем на автомобила се оказва скъпата му поддръжка. Собствениците на всъдехода се надяват, че двигателят 6G74 с нестандартни всмукателен колектор и глава на блока на цилиндрите никога няма да излезе от строя, защото ремонтът му струва огромна сума. Окачването също е нестандартно и скъпа, а трансмисията  INVESC-II е настроена много агресивно, но често дава проблеми.

На пътя PajEvo е като ракета, въпреки че тежи около 2,1 тона. Машината се подчинява отлично, тъй като разполага с цели 3 диференциала Torsen. Общо-взето – може да се управлява като хот-хеч, с тази разлика, че показва своята скорост не само на пътя, но и извън него.

Кой е най-неодоцененият автомобил в света?

Всички тези усилия на Mitsubishi се връщат с лихвите. Автомобилът доминира не само в клас Т2, но и рали „Дакар” като цяло. През 1998 г. трите машини PajEvo окупират подиума в крайното класиране, като изпреварват дори колите от клас Т3, които би трябвало да бъдат по-бързи. За 18 дни те преминават над 10 000 км, като финишират с 5 часа преди конкурентите си. И помагат на Pajero да се утвърди като един най-успешните модел в историята на ралито – от общо 32 старта в Дакар, моделът е спечелил 15.

Кой е най-неодоцененият автомобил в света?

Собственик на работилница за направата на състезателни коли от Дубай е категоричен, че старото PajEvo по нищо не отстъпва и дори може да победи най-новия Ford Raptor във високоскоростно състезание в откритата пустиня. Въпреки това обаче моделът си остава крайно недооценен и в момента може да се купи на цена от около 15 000 долара.

Кой е най-неодоцененият автомобил в света?

Защо е така ли? На първо място – това е всъдеход, а не спортна кола. Той печели на „Дакар”, но не и във световния-рали шампионат. И освен това никога не е можел да се рекламира като Subaru или BMW. В началото на века обаче PajEvo е една от колите, впечатлили света, но сега е напълно забравена.

Снимки: Mitsubishi
 

Тагове: mitsubishi pajero pajevo
0 от 500