Японският производител Nissan разпространи подроности за новата си хибридна система e-Power, който дебютира при обновения хечбек Note. Според представител на компанията това е „последователен” хибрид, при който задвижването става изцяло на ток, а двигателят с вътрешно горене се използва за зареждане на акумулаторите.
Подобен принцип не е непознат в автомобилостроенето – по същия начин работят хибридните системи на Chevrolet Volt и BMW i3, но в случая той за първи път се използва при компактен модел, какъвто е Note. Това позволява на автомобила да постигне доста конкурентна цена – в Япония продажбите му стартират от 19 000 долара.
В новия силов агрегат се използват компонентите от електрическия хечбек Nissan Leaf, в това число и електромотор с мощност 109 к.с. Блокът литиево-йонни батерии обаче е по-компактен. Бензиновият двигател е 1,2-литров с мощност 79 к.с., който харчи 3 л/100 км.
Батериите на хибрида са поставени под предните седалки в автомобила, а всички останали компоненти, включително електромоторът, двигателят с вътрешно горене, генераторът и инверторът са обединени в един блок.
Снимки: Nissan


0