IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Британското правителство крие договорката с Nissan

Съдбата на завода в Съндърланд е на път да предизвика колосален скандал на Острова

Британското правителство крие договорката с Nissan

Британското правителство отказва да разкрие какви обещания е поело пред Nissan, за да убеди японския производител да запази капацитета на завода си в Съндърланд. Депутати от опозиционната Лейбъристка партия настояха бизнес секретарят Грег Кларк да публикува писмото, което е изпратил до шефа на Nissan Карлос Гон, но той не пожела.

 
Британското правителство крие договорката с Nissan

Бизнес секретарят Грег Кларк уверява, че за автомобилния сектор ще бъде осигурен безмитен достъп до пазарите в ЕС след Brexit. Но не казва как точно ще го постигне

 

"Когато компании от различни сектори споделят с мен инвестиционните си планове, могат да бъдат сигурни, че информацията няма да бъде разкрита на техните конкуренти", измъкна се Кларк.

Опозиционните депутати обаче възразиха, че ако Кларк е обещал отстъпки и помощ за Nissan, би трябвало да предложи същите и на останалите компании от автомобилния сектор. Както и на други важни индустриални отрасли като самолетостроенето, фармацевтичната индустрия и сферата на финансовите услуги.

 

Седмица по-рано Nissan оповести, че засега ще запази производството на Qashqai в Съндърланд в резултат на "получените уверения" от Лондон - новина, която правителството представи като първия си голям успех по пътя към Brexit. По-късно обаче от японската компания уточниха, че запазването на производството на Острова е категорично обвързано със запазването на безмитния достъп до европейските пазари (за които са предназначени 60% от продукцията).

 
Британското правителство крие договорката с Nissan


Проблемът е, че европейските партньори са категорично против Великобритания да запази достъпа си до общия пазар, ако зачеркне свободното движение на хора - фундаментално право за ЕС. А именно то и свързаната с него миграция от Източна Европа бе главната причина британците да гласуват за Brexit.

 

Съдбата на фабриката в Съндърланд се оказа ключов  въпрос при очертаването на границите на предстоящия Brexit. Заводът в Северна Англия е един от най-големите в Европа, с годишен капацитет 550 000 автомобила, и от него идват 9% от доходите на цялата област. Въпреки това обаче мнозинството от жителите на Съндърланд гласуваха в полза на излизане от Европейския съюз.

 
Британското правителство крие договорката с Nissan

Тревър Ман пред микрофона на Bulgaria ON AIR


"Ако погледнете, повечето промишлени градове във Великобритания гласуваха за излизане", обяснява Тревър Ман в интервю за "Колела" по Bulgaria ON AIR. Ман е главен директор на Nissan по изпълнението - и на практика човекът, който управлява японската компания от името на Карлос Гон. "Съндърланд не бе по-различен от Ковънтри, от Бирмингам, от Кардиф... Не мисля, че зад това се крие някаква друга специфика освен факта, че по-възрастното население гласува за Брексит и най-вече срещу имиграцията, която, знаете, бе главната тема".

 

Британското правителство крие договорката с Nissan

В годините след кризата заводът в Съндърланд произвеждаше повече автомобили, отколкото в цяла Италия

 


Инвестицията на Nissan в Съндърланд е почти 4 милиарда евро и е разбираемо, че компанията не иска да я загърбва. "Нашите заводи, в сравнение с конкуренцията, работят почти на предела на капацитета си. Тоест ние имаме необходимите обеми, за да компенсираме относително по-скъпата работна ръка във Великобритания", казва Тревър Ман. Но ако към по-скъпия труд и с 15% по-скъпото електричество на Острова се прибавят и 10% входни мита за ЕС, автомобилите на компанията ще престанат да бъдат конкурентни.

 

 

 

Тагове: Nissan brexit
0 от 500
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Go6o ( преди 9 години )
    Напълно подкрепям Вин.Тук постоянно се тръби как европейците искали техните коли (уникална авто индустрия имали, водеща) - собственост на BMW, VW, TATA, Renault-Nissan, Toyota. Затова щели да склчат супер сделка с ЕС
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    вин ( преди 9 години )
    Ехаа, че ме развесели оня, с многото минуси, дето Кашкаят бил английска разработка!Алоу, същите тези умници, от една от първите нации по производство и собствени марки, с многото си претенции, особености икелешлъци, останаха само с няколко екзотични екземпляра, които са все на ръба на фалита.Всъщност цялата им автомобилна промишленост е в чужди ръце.
  • #8
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какви англиначани ?! Те кореняците си мислят че живееят по времето на лордовете и замъците и има рицари....ТЕ са със синя кръв и работата им е непонятна. На острова ако не са емигрантите да им работят....са пълна 0 ! Само че лордовете искат хем да не са в ЕС, хем да има "лапаница" като преди и никой да не им казва какво да правят..как..колко....лири..евро..отдясно волана..отляво...! Не разбират колко са зависими от другите..най малкото че са на остров!
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    ФАЩ АКБАР ( преди 9 години )
    Ей това е западната демокрастия и пазарна икономика.
  • #6
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Go6o ( преди 9 години )
    Това, че правителството им е осигурило автомобилен производител да направи завод в най-бедния район не означава автоматично, че англичаните са супер читави и правят всичко уникално добре. Не мисля, че те са по-кадурни от българите например в Ботевград, където се предполагаще, ще Пежо ще отваря завод. Просто нашите управляващи са мизерници и всеки, дори селския кмет иска подкуп. Да премахнат данъците пак никой няма да инвестира в България. Явно само с крадене от еврофондове ще се оцелява
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    iaponski kashon ( преди 9 години )
    Van vsi4ko jalto ot Evropa
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Brawo
  • #3
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Go6o ( преди 9 години )
    Наистина доста нагли и глупави. Точно Съндърланд, където правят Нисан и всички от това се хранят най-много гласуваха за излизане. Аз живея в Англия и карам кашкай, тук това се смята за британска кола - всичките ми колеги казват- good, you buy British
  • #2
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Той ( преди 9 години )
    Гласувахте ли за излизане - гласувахте!Айде честито!
  • #1
    33 rate up comment 4 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Британчетата са доста нагли. Заслужават да ги резнат от пазара на ЕС за всичките им ***.