IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шеф на Renault предрича консолидация на производителите

Френският гигант иска да е в Топ 3 през 2018 година

Шеф на Renault предрича консолидация на производителите

Муна Сепери е изпълнителен вицепрезидент на Renault и е сред най-доверените съветници на Карлос Гон от 2005 година насам, което означава от нея може да се научат доста интересни неща за това как ще се развие автомобилната индустрия. Според нея, сделката, с която Nissan сложи ръка на Mitsubishi срещу 2,3 милиарда долара, е само началото на „процеса на консолидация” в автомобилната индустрия, който според 53-годишната адвокатка е неизбежен. 

Шеф на Renault предрича консолидация на производителите

„Размерът има значение в автомобилната индустрия, тъй като позволява да се правят сериозни икономии”, обясни Сепери пред Automotive News. Юридическата специалност на госпожа Сепери са сливанията и придобиванията и според нея консолидирането на индустрията тепърва ще се ускорява, тъй като производителите имат нужда да разделят с някого високите разходи по разработването и развитието на електрически и енергийноефективни возила, както и да наложат най-новите високи технологии, включително и тези, които ще осигурят сигурни безпилотни автомобили. 

 

„След пет до десет години, в индустрията ще има само гиганти, но не само в автомобилостроенето, а в световен мащаб, това е глобален феномен – уверена е Сепери. – По-малките компании ще трябва да влязат в съюз с по-големите, освен тези, които работят в много специфични ниши.” 

 

Сепери има сериозен опит в тази област. През 1999 година тя помага на Renault да купи Dacia, а през 2000 година работи и по сделката със Samsung Motors. Отделно от това има и принос по „оформянето” на съюза на Renault с Nissan. През 2010 Сепери е начело на преговорите с Daimler за партньорството на двете компании и споделянето на компоненти и модели. 

 

Сепери признава, че не е участвала в сделката, при която Nissan се превърна в основен акционер в Mitsubishi, но прогнозира, че това „може да помогне на Renault-Nissan да направи още една стъпка към Топ 3 на автомобилните производители в света.” 

 

Карлос Гон вече обеща, че до 2018 година Renault-Nissan ще е сред трите най-големи автомобилни производители в света. През 2015 година алиансът отчете 8,5 милиона продадени коли, което го нареди на 4-о място, след Volkswagen Group, Toyota и General Motors.

Тагове: Renault
0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До по-долния ( преди 9 години )
    Ти дотолкова ли си се увредил от каране на рено, че не виждаш очевадното: рено никога не е имало общо с производството на свестни коли! Виж за правни или финансови машинации стават!
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    прав си ( преди 9 години )
    При СОЦваген е същото.Баламите си мислят, че има марки като Алуди и Троше а всичко е Строшваген маскиран с други тенекии, фарове и емблеми, но за повече пари.
  • #6
    11 rate up comment 6 rate down comment
    не си прав ( преди 9 години )
    Дошее, кисело е положението ама колите ги прай Рено,дизайна е Рено ,парите са на Рено ,Нисан слушка и мига ,сега ще слушка и Митсу, ПРавилните стъпки в дизайна са налице.Да видим какво ще оправят в Митсу че там нещата станаха бедствено безумни. Или слушкат или загиват.Рено финансираха проекта GT-R, последната версия обаче изпростя понеже шеф проекта е сменен..И пак върнаха безумствата на японците в интериора..
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    nenone ( преди 9 години )
    асоциацията за рено не са колите а фичките!и начина по който поемат "микрофоните" ...
  • #4
    5 rate up comment 10 rate down comment
    А бе .. ( преди 9 години )
    ако купят и тата може да се домогнат до 3!Иначе едно е да искаш, друго е да можеш а 3-то и 4-то да го направиш!
  • #3
    13 rate up comment 15 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Българите като типични балканци, не слушат какво говори жената, а гледат как държи микрофона ;). Жените мениджъри са много по-организирани и стриктни от мъжете но на балканите това явно не е от значение.
  • #2
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    "Юридическата специалност на госпожа Сепери са сливанията .. като Шеф на Renault" - ми каква да бъде, не и инженер!Колите ги правят Нисан и сега вече Митсубиши, а реното ще разпределя и пере държавните пари. Схемата на СОЦваген в действие!
  • #1
    20 rate up comment 10 rate down comment
    мосю Алфонс ( преди 9 години )
    ...53 годишна *** как го държи микрофонаа.. хехехе.. Дали пък нейната...емблема не е прототипа на емблемата Рено :) само можем да гадаем