IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще закъсат ли Mazda и Subaru?

Двете компании са твърде малки, за да посрещнат сами цената на задаващата се революция, коментира Bloomberg

Ще закъсат ли Mazda и Subaru?

Бързо променящият се автомобилен сектор крие много рискове за по-малките играчи като Mazda и Subaru, коментира Bloomberg. По-рано в петък Nikkei Asian Review съобщи, че и двете японски компании няма да постигнат очакваните резултати през тази година и ще отчетат сериозен спад в приходите.

Ще закъсат ли Mazda и Subaru?


Донякъде причината е в твърде силната йена, но основният проблем на двете компании е всъщност относително малкият им мащаб, който принудително ограничава разходите им за развойна дейност. През следващите години, когато се очаква индустрията да претърпи най-бурните технологични промени в историята си, това може да се окаже фатално, отбелязва анализаторът Дейвид Фиклинг.

Все пак Mazda и Fuji Heavy Industries (компанията, която произвежда Subaru) не са съвсем без козове. Mazda има доста ефективни заводи и висока производителност - през миналата година всеки неин служител е генерирал средно 42 000 долара оперативна печалба, което е три пъти повече от Fiat Chrysler и двойно над Honda. А Fuji HI е абсолютният рекордьор в това отношение с над 145 000 долара печалба на служител - значително повече от другите лидери по този показател BMW (88 300 долара) и Toyota (67 180 долара).


Ще закъсат ли Mazda и Subaru? 

   Завод на Subaru в САЩ. Като производителност на труда японците са глобален лидер, доста пред BMW и Toyota

 

Високата ефективност обаче не може да компенсира липсата на достатъчно развойни средства. Единият вариант е двете компании да потърсят партньорства от типа на това между Nissan и Renault (и, съвсем отскоро, Mitsubishi).


Най-логично би било дори да го потърсят помежду си - умението на Mazda да прави достъпни компактни коли и спортни машини би било отлично допълнение към семейните комбита и SUV на Subaru. Но има няколко пречки. Първо, японските компании по начало са твърде ревниви към независимостта си. Второ, дори и заедно Mazda и Subaru пак биха останали твърде малки, с годишен капацитет 2.3 милиона автомобила - по-малко от Peugeot и четири пъти под мащабите на Toyota. Даже и обединени, развойните бюджети на двете компании едва им отреждат десета позиция в света.

 
Ще закъсат ли Mazda и Subaru?


Третият и най-сериозен проблем е самата Toyota, която в момента притежава 17-процентов дял във Fuji Heavy Industries. Това участие на глобалния лидер би разубедило другите кандидати за Subaru, а пък самата Toyota все още е твърде заета с интегрирането на Daihatsu.

Както отбелязва Bloomberg, това е обратната страна при високата норма на печалба - често тя е резултат на по-малкия инвестиран капитал. Но за да не изостанат фатално в следващата автомобилна революция, Mazda и Subaru ще трябва да променят това.

 

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Мощен чеп за тия ( преди 5 години )
    Единственият шанс на японските каруцари да не фалират е да прекратят съществуването си преди да са фалирали.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 5 години )
    ... при нужда могат да се кооперират и в това няма нищо лошо. Мен като цяло тенденцията, която ме притеснява е, че японците си държат на качеството, но през последните години за какви ли не продукти се наблюдава следния ефект, който е в техен ущърб: Дизайнерски масови продукти, но с по-ниско качество спрямо японското. Тези масовки са подкрепени от масирани реклами и целта си е да си купиш скоро отново подобен продукт. Производителят манипулира хората с маркетинга и увеличава печалбата си.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 5 години )
    Темата на статията според мен е едно предположение, което особено за Субару няма да важи, тъй като е нишов автомобил. Подобни в луксозно-спортния клас са Порше, Лексус, Инфинити, Аглока, а търсенето им не намалява. Мазда е по-застрашена, докато при Субару има лек ръст в продажбите и са почти на пълен капацитет. Вече тук е трудното, че е много рискова инвестицията за увеличение на капацитета при годишно производство от почти милион автомобила. Освен това не е вярно, че не са иновативни фирми..
  • #16
    21 rate up comment 1 rate down comment
    до Enzo ( преди 5 години )
    Имам Мазда 3 и за 8 години съм и сменил само крушките на късите светлини, нищо не се е повреждало. И някакъв "разбирач" ми обяснява колко некачествена е марката. На такива с голямо удоволствие им се присмивам директно в лицето колко са некомпетентни.
  • #15
    4 rate up comment 19 rate down comment
    Enzo ( преди 5 години )
    Какви *** са тия коли... направо не е истина какви глупости сте изписали! Грозни, некачествени, с интериор от рециклирана пластмаса и с технологии от миналия век. Иновативни били, високотехнологични били! Кои, кои и в какво се състои високотехнологичността им? Защото със сигурност не е в качеството на изработката и в това на използваните материали. Че имат и наглостта да им искат по 30 - 40 хил.лв. цена! И 20 хил. не струват. Японски Дачии!
  • #14
    1 rate up comment 8 rate down comment
    3кономиста ( преди 5 години )
    Давайте фиат да ги купува и тези, онзи лудия италианец ще ги окраде и ще направи целия консорциум FCA-mazda-subaru отвратително силен и широкопредставен играч на автомобилния пазар.
  • #13
    8 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Френско японски недоразумения. по смотани производители са само китайците, иначе корейците отдавна са по добри от Френч-Джап...
  • #12
    8 rate up comment 19 rate down comment
    поредните ! ( преди 5 години )
    споко Рено ще купят и тях - ХОХОХОХО
  • #11
    25 rate up comment 11 rate down comment
    123456 ( преди 5 години )
    Това плюс Тойота са марките! Другото е ШИРПОТРЕБА!
  • #10
    12 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    май скоро пак ще се харчат френски държавни пари за купуване на поредните фалирали джапанки!