fallback

Lada Tarzan: Руският дивак, който си остана в джунглата

Сещаме се за първия в света компактен кросоувър, базиран на неостаряващата Lada Samara

Когато погледнете тези снимки, вероятността да се намръщите в недоумение е голяма. Това е нещо средно между сериен автомобил и прототип – компактен модел с четири задвижващи колела и офроуд независимо окачване и на двете оси. Реално не е нищо революционно, но е много интересна концепция, представена от АвтоВАЗ много преди светът да заговори за т.нар. компактни кросоувъри.       
Lada Tarzan е създадена след падането на Желязната завеса, но въпреки това считаме автомобила за продукт на съветското автомобилостроене, тъй като в него са внедрени технологии от Lada Samara и Lada Niva.
От Tarzan са произведени 300 бройки в периода 1997 – 2003.  
Автомобилът използва купето на Samara, но реално е базиран на шасито и механиката на успешния джип Niva. Това означава, че Tarzan се задвижва от 1.7-литров атмосферен бензинов двигател с мощност 80 к.с., които задвижват четирите колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия.        

Lada Tarzan е специален автомобил, защото може да се смята за далечен предшественик на модерните компактни кросоувъри, като Renault Captur, Peugeot 2008, Hyundai i20 Active и др. Единствената голяма разлика е това, че Tarzan е проектиран не само да бъде практичен градски автомобил, но да се справя и с тежък офроуд терен.

Тъй като е в пряка връзка с Niva, автомобилът има предно разположен двигател и четири задвижващи колела. Системата за двойно задвижване разполага с 3 диференциала (централен, преден и заден), докато раздатката на скоростната кутия предлага възможност за избиране на бързи и бавни предавки посредством специален лост. Централният диференциал също може да бъде заключен ръчно от интериора.     
      Tarzan има предни и задни дискови спирачки, които се „крият“ зад 15-инчови алуминиеви джанти. Дизайнът на офроуд пакета е дело на студиото Decon и не е особено впечатляващ, но все пак добавя характер към скучноватото купе на Samara, внедрявайки пластмасови защитни елементи, нови брони с различни фарове за мъгла, както и по-широки калници. Интериорът е идентичен с този на Samara, с единственото изключение, че вътре се забелязват допълнителни лостове за управление на системата за задвижване на четирите колела.

Снимки: AvtoVAZ

fallback
  • #11
    I have ( преди 3 години )
    Dream.. Руско снабдяване на газетитв и месиите да промива мозъците на населението с КОЛКО БИЛО хубаво в Сссере и масква..... Абе, тва не са коли а едни кочини... Нали кат стигне до 80 и вечв на 90 км почва да вие и се тресе вътре неможеш да си чуеш думата. Нали гореше кат за световно, въпреки че беше крадено от ЗАПАДА... Наки в КОРЕКОМА купувахме гуми свещи, с долари за.. Руските кочини.. Кат са хубавинщо не си ги карат в руското послолствониноня джуджак ***?????? Ами все мерцедеси и маебах ...
  • #10
    Who Cares ( преди 8 години )
    Dyrzha da napomnia na dezhurnite rusofobi vse sobstvenici na Ferari, che vyprosnata kola e proizvezhdana predi 20 godini. Sravnete ia s neshto podobno ot syotvetniia period.
  • #9
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много ми е интересно руските тролчета какви коли карат, сигурно жигули, москвич...
  • #8
    thebrainless ( преди 8 години )
    Няма как да кажеш за това недоразумение - руска автомобилна индустрия, че произвежда нещо читаво, красиво, какво остава за комфортно. Ако не бях прав, България и целия свят щеше да е наводнен с руски автомобили, обаче такъв феномен не се наблюдава, дажи и самите руснаци не ги купуват, и няма за какво да ги виним. Кой *** и намесва политика е повече от очевидно. А ако трябва да избирам между коя и да е руска кола и FIAT мултипа, последното ще гарантирано моят избор, без дори да се замисля.
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    няма начин с0р0с0идният толераст да не се обади. типично в негов стил да оплюе всичко що е руско. ръцете са му заврени до рамената в трибуквието и е на социални помощи защото не може да ги изкара от там но в троленето е номер 1.на Козяк ги харесват точно такива маргинали.
  • #6
    ili до долния ( преди 8 години )
    А на съвременните кросоувъри защитните им елементи да не са от желязо!?
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    пластмасови защитни елементи ! Ухаа !Сделано (изделяно с теслата) в СССР
  • #4
    Русия ( преди 8 години )
    Разбира се за толераста всичко започва от Запада.По-красива е от ФИАТ мултипла или Понтиак Ацтек, които са с "по-модерен" дизайн :)
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само истински Тарзан може да хареса това, името е много точно.
  • #2
    Анонимен ( преди 8 години )
    Русия - родината на слона
fallback
Последни