IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Началото на легендарната италианска компания е поставено точно преди 70 години

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Точно преди 70 години е поставено началото на едно от най-легендарните имена в историята на автомобила - а също и на най-влиятелната марка в света понастоящем според последната класация на Brand Finance.

През октомври 1946 Енцо Ферари и инженерът Джоакино Коломбо започват работа по първата кола на новооснованата компания Ferrari. Енцо е правил автомобил и преди това, през 1940, само че с емблемата на Auto Avio Costruzioni. Затова именно 125S, създадено от него и Коломбо, е прието за първото Ferrari в историята. То има 1.5-литров V12 мотор с мощност 118 конски сили.

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Възстановка на Ferrari 125S. Колата е произведена само в две бройки, като и двете после са разглобени и използвани като основа за следващи модели.

Машината дебютира на 11 май 1947, когато Франко Кортезе я изкарва на пистата в Пиаченца. Това първо участие е, както казва самият Енцо Ферари, "обещаващ провал" - Кортезе води в надпреварата, но отпада заради повредена горивна помпа. В следващите 13 старта обаче 125S печели шест победи и така започва легендата.

В чест на юбилея решихме да ви припомним десетте най-скъпо продадени автомобила Ferrari до момента.Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider от 1971 г., продадено за 2.64 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta от 1959 г., продадено за 8.525 млн. долара
Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT LWB California Spider by Scaglietii от 1958 г., продадено за 8.8 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT 14-Louver Berlinetta от 1957 г., продадено за 9.46 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione "Tour de France" by Scaglietti от 1956 г., продадено за 13.2 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Speciale от 1962 г., продадено за 16.5 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB California Spider от 1961 г., продадено за 16.83 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 LM by Scaglietti от 1964 г., продадено за 17.6 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 275 GTB / C Speciale by Scaglietti от 1964 г., продадено за 26.4 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г., продадено за 38.1 млн. долара през 2012 г. Купувач бе американският телекомуникационен магнат Крейг Маккоу. Това е не само най-скъпото Ferrari, но и най-скъпият автомобил въобще. За същите пари можете да си купите чисто нов Boeing 737-100, и ще ви останат няколко милиона ресто.
 

Тагове: Ferrari ferrari 250 gto
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 29 rate down comment
    e46 ( преди 8 години )
    Преди 13 години ми един познат колекционер мой много добър приятел ми предлагаше да взема това 365 GTS от 71 за 2,3млн долара но тогава бях още млад и реших че трябва да инвестирам тия пари в бизнеса ми. Сега имамдоста повече от тия 2млн и мислех когато излезна Лаферарито да взема едно но след като разбрах че трябва да имам 5 техни автомобили се отказах
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До последния ( преди 8 години )
    Николко Е36 не можеш да купиш - всичките са помляни от големи шофери!
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дори последното изречение не е на място при тази аудитория!Напишете, колко Голфа 3 и 4 могат да се купят, или Е36 316&318 !!!
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До 2рия, и 3тия, това при Германци и Японци го няма, така че ви разбирам!!!За пореден път, света се прикланя на Искуството, само *** се прави на умен!
  • #5
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Жалки ментета на форд, шевролет и шелби.
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Интрнет проверка ( преди 8 години )
    1953 Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione': $12.7 Million1964 Ferrari 250 LM: $14.3 Million 1957 Ferrari 250 Testa Rossa: $16.4 Million 1954 Ferrari 375-Plus: $18.4 Million 1961 Ferrari 250 GT California Spider: $18.5 Million 1955 Ferrari 410 Sport: $23 Million1964 Ferrari 275 GTB/C Speciale: $26.4 Million1967 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spider: $27.5 Million1962-63 Ferrari 250 GTO Berlinetta: $38.1 Million
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    велика и тъжна ( преди 8 години )
    история,започнала преди 70 год. и започнала своя край,както се вижда по цените на моделите още от 70-те год. Днес Ферари в ръцете на онзи червй МАКАРОНЕ е само бледа сянка на някогашното си величие. Дори във Ф1.
  • #2
    8 rate up comment 14 rate down comment
    112 ( преди 8 години )
    Чисто технологично са ми напълно безинтересни но явно някои хора им се радват.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Стахотен материал, може и по-изчерпателно, но все пак благодаря!!!!!