Една от всепризнатите офроуд машини за всички времена, Mercedes-Benz Unimog, навърши 70 години. В днешно време универсалният камион се използва по целия свят с най-различни цели. Но как започва всичко?
Първите чертежи на Unimog датират от октомври 1944 г., когато съюзниците вече са нахлули в Германия. Изготвените напълно планове от инженера от Daimler, Алберт Фридрих, позволили работата по офроуд возилото да започне три месеца след края на Втората световна война. Така на 9 октомври 1946 г. било готово шасито на първия Unimog-Prototype.
Още по темата: 10-те най-удивителни офроуд машини в света:
Името на модела не било избрано случайно. Unimog е съкращение от Universal Motor Gerat, което в превод означава "моторизирана машина с универсално приложение". За да изгради напълно своя модел с бензинов двигател, Фридрих подписва споразумение с фирмата Erhard und Söhne и Unimog Prototype 1 влиза в производство през 1947 г. Бензиновият двигател обаче бил заменен от дизелов с мощност от 25 к.с. Максималната скорост била 50 км/ч, а задвижването било 4x4 с блокаж на предния и задния мост.
Отпред, отзад и острани имало изводи за допълнително прикачане на инвентар, което превърнало Unimog в селскостопанска машина. Първият официален производител обаче става Boehringer, тъй като Erhard und Söhne нямали капацитет за масово производство.
През 1951 г. пък Daimler Benz напълно поема контрола върху Unimog и така трилъчата звезда се появява за пръв път на капака на модела 401.
До ден днешен Unimog продължава да се произвежда, като продажбите вече надхвърлят 400 000 бройки. Представени са над 30 версии на модела за най-различни приложения, включващи превоз на туристи из пустини, джунгли, тундри или действащи вулкани. Славата на Unimog не спира дотук. Камионът се подвизава със свойте характеристики и в офроуд ралита като "Дакар" и "Бреслау", а освен сред състезателите, той е и предпочитано средство за транспорт в армиите над 60 държава по целия свят.

