IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: Ето я новата BMW 5-Series

Седанът ще може да се престроява и да се паркира сам

Официално: Ето я новата BMW 5-Series

Компанията BMW официално представи новото поколение на седана си 5-Series. Още в базовото си оборудване моделът е получил светодиодни фарове, мултимедийна система с управление с жестове, „акустична” капсула за двигателя и скоростната кутия, а също така и ново задно окачване и система за дистанционно паркиране, при която водачът не трябва да бъде в колата.
Официално: Ето я новата BMW 5-Series
Габаритите на седана са дължина от 4935 мм, широчина – 1868 мм, височина – 1466 мм и разстояние между двете оси от 2975 мм. В сравнение с предшественика си автомобилът е с 36 мм по-дълъг, с 2 мм по-висок и с 6 мм по-широк. Междуосието е увеличено с 8 мм.

В конструкцията на новата „петица” са използвани алумуний, стомана и магний, което е позволила да се смъкнат 100 кг. от теглото, като същевременно каросерията е станала по-здрава. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е намален с 10% и достига 0,22, което според BMW е най-доброто постижение в сегмента.

Окачването на седана е променено, като е включена нова активна система за компенсиране на накланянето. Тя се управлява по електронен път, като за разлика от предишната 5-Series стабилизаторите не са хидравлични, а са оборудвани с електрически мотори.

На първо време моделът ще получи 4 силови агрегата. Това са 2,0-литров бензинов с 4 цилиндъра, развиващ 252 к.с. (версия 530i), 3,0-литров бензинов с 6 цилиндъра, развиващ 340 к.с. (540i), 2,0-литров дизел с 4 цилиндъра и 190 к.с. (520d) и 3,0-литров дизел с 6 цилиндъра и 265 к.с. (530d).

Всички двигатели с изключение на по-слабата дизелова версия, за която е предвидена 6-степенна механична скоростна кутия, работят с 8-степенен автомат. Системата xDrive ще се предлага за всички модификации, като с нея са достъпни пълноуправяемо шаси и активно кормилно управление.

Седанът е оборудван и с технологията SYNTAK (Synergie- Thermoakustik-Kapsel), която намалява шума от двигателя, съхранява топлината му и снижава разхода на гориво. Тя представлява капсула около мотора, която е направена от олекотен звукоизолационен материал.

Новата „петица” е получи същия мултимедиен комплекс, който се появи и при новото поколение на 7-Series. Той може да бъде управляван с помощта на жестове или с гласови команди. Налице е и нов проекционен дисплей, който е със 70% по-голям от предишния. Има още безкабелно зарядно за смартфон, климатична система с йонизация и ароматизация на въздуха, аудиосистема Bowers & Wilkins с 1400 вата, седалки с функция за масаж, активен круиз-контрол, работещ при скорост от 120 км. с възможност за „разчитане” на знаците. Седанът разполага и с система за автоматично престрояване от една лента в друга.

Автомобилът също така ще може да паркира без участието на водача, който ще следи маневрата на дисплея на своя смартфон. Моделът също така е оборудван със система, с която да обменя информация с други автомобили, както и с въможност да получаване на електронна поща и на SMS-и на смартфона на водача.

Продажбите на новото BMW 5-Series стартират на 11 февруари 2017 г., а още през март ще се предлага хибридна модификация, както и „напомпана” вердия – M550i, с 8-цилиндров мотор с 462 к.с.

Снимки: BMW
 

Тагове: BMW 5-Series
0 от 500
  • #8
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Каква промяна да има при скоростните кутии? ZF не са пускали нова версия на 8 скоростната, предполагам, защото вече няма какво да подобрят в нея. БМВ не произвеждат скоростни кутии. Това беше единствената сигурна част в тази кола.
  • #7
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 9 години )
    При двигателите и скоростната кутия няма промяна,а системите са смъкнати от 7 серия и....Е класата
  • #6
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Бади ( преди 9 години )
    И iphone7 изглежда като iphone 6 но е технически по напреднал. По важно какво ще предложи колата от техническа гледна точка а не как изглежда, визията на колата е важна са страни в източна Европа като бг където има бай *** с комплекси за малоценост.
  • #5
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    доше, бегай коментирай в тема за хондаа то нямало такавощо така ?щото нямат развитие в близките 15 годинизащото спират модели от производство и това вече не е новина....о кама това повод ли е да мразиш успелитеда - това е национална черта на лузарите - да хейтят по цял ден и да се оплакват !
  • #4
    12 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Грозен барутник. Смешен дизайн, мяза на някакъв евтин Хюндай от началото на 90-те години. Никаква идея и стил.
  • #3
    8 rate up comment 14 rate down comment
    bmw e60 ( преди 9 години )
    Много са ми пенсионерски тези фарове... Предполагам че с времето ще свикнем.Няма 535д?
  • #2
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Браво! ( преди 9 години )
    2 литра бензин, 4 цилиндъра -252 коня....Е60 от 2005год. е 2 литра 170 коня. 3 литра дизел 265 коня.... Най накрая интересни бензинови мотори с малък разход!
  • #1
    28 rate up comment 1 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Цените как ше са? Предполагам читава средна конфигурация под 70 хиляди евро няма да има...