IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият i30 - от Европа за Европа

Хечбекът на Hyundai демонстрира водещи в класа простор и обем на багажника

Новият i30 - от Европа за Европа

Hyundai представи официално новия хечбек i30 по време на автомобилното изложение в Париж. Това е третото поколение на хечбека с 5 врати, като продажбите му в Европа стартират в началото на 2017 г.
Новият i30 - от Европа за Европа
Снимка: Ройтерс

Моделът е създаден специално за европейския пазар, като е продукт на инженерните и дизайнерски центрове на Hyundai на Стария континент. Използва изцяло нова олекотена и заздравена платформа, като на неговата база ще бъде създадено цяло семейство модели, включително кросовър и спортния хечбек i30 N.

В сравнение със своя предшественик новият i30 е с 40 мм. по-дълъг, с 15 мм. по-широк и с 15 мм. по-нисък. Така дължината на хечбека вече достига 4340 мм, широчината - 1795 мм., височината - 1455 мм, а междуосието се простира на 2650 мм. Багажникът предлага внушителните за сегмента 395 литра обем, което е с 15 литра повече от лидера Volkswagen Golf.

Интериорът също е изцяло нов, като предлага материали с по-високо качество и е водещ в сегмента простор, се казва в официалната информация за новия i30. Серийно моделът идва с 5-инчова инфо-система, а като опция се предлага 8-инчова.

Гамата двигатели е представена от три бензинови и три дизелови агрегата. Базов за модела е бензиновият 1.4 MPI със 100 к.с., а след него се нарежда новият 1,0-литров турбо двигател със 120 к.с. Върховият бензинов мотор е 1.4 T-GDI с мощност 140 к.с. Дизелът е 1,6-литров, като предлага три различни мощности - 95, 110 и 136 к.с. Агрегатите се куплират с ръчна кутия с 6 степени, но за най-мощните бензинов и дизелов се предлага и автоматична трансмисия DCT със 7 степени.

В оборудването на новия i30 са включени редица технологии за безопасност, сред които система за поддържане лентата на движение, умен автопилот, система за автоматично спиране при опасност, автоматични дълги и къси светлини и много други.

Тагове: hyundai i30
0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    xoxo ( преди 7 години )
    Поредната пластмасова кошница от Хюндай, но безспорно ще е надеждна. Малолитражка харчеща като Волга.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хайде всички да се успокоите и да не забравяте ,че сме 2016 год. и дизелите ако горят с 2 литра по-малко от 2000г . то бензиновите мотори горят с 3-8 литра по- малко от своите предшественици. Не можем да отречем прогреса при бензина.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бензинова кола ще е с близък до дизела разход ако сравняваме голям дзл мотор с малък турбиниран бензин. Друг е въпроса колко е ресурса на такава турбинирана малолитражка. А когато става въпрос за тежки машини например СУВ не ми се мисли как бензинов мотор ще го докара до разхода на дизел, защото там му е силата на дизелака - да тегли маса. Виж за градска колица на дизел не виждам особен смисъл а има и такива
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    смени по-остарелия (но иначе хубав) 1.8 125 коня (предполагам) с модерен 1.4 турбо (или нещо подобно) и неговия разход ще е с 2-3 л надолу.Не казвам че бензина ще е по-икономичен само че ще дава близки стойности. И като се сложи разликата в цената при първа покупка и се губи далаверата ако не караш по 30-40 хил км на година
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 7 години )
    Абе спри се с тоя ДПФ, той човека ти написал, че БМВ-то гори много, ти пак пишеш. По данни 530XD гори 6.6 в града. Реално гори 10.5. А с този ДПФ се побърка, честно. Тази система Адблу, според теб, защо са я измислили и знаеш ли за какво служи?Но тук статията беше за i30. Хубава машинка, но малко фаровете...
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 7 години )
    ето и от мен статистика за разхода на сходни автомобили, карани горе-долу по еднакви маршрути.Разход от дисплея на колитеТуран 1,9 TDI - 6,6, Verso 1,8 - 8,9Tuareg 3.0 TDI - 9,7, BMW X5 4,8 - 15,4При BMW-то не е коректно сравнението, но това налично :-)
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Успокой се малко с това 7.69 те заводско му дават 6.7 а знаем с евро цикъла как лъжат с нафтата. Интересно как в БМВ Америка на 535d му дават 20 mpg което преведено на български е 14 /100 градскоСъщо така между d и i разликата да ги купиш е 12 хил лв та дори твоите данни да са верни ти трябват около 150 хил км да избиеш само разликата в покупната цена. По едно съвпадение там някъде е живота на дпф-а и ако нямаш други нафтови грижи няма скоро да избиеш разликата
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 години )
    "То новите бензини вече дават прилично близък разход до аналогичния дизел"BMW 535d 313hp 2014+ средно от монитора 7,69/100 BMW 535i 306hp 2014+ средно 11,53/100за други не ми се рови, но определено никак дори и не са близки Ще ти се, по скоро
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Гледах им цените на моделите, неусетно станаха скъпи корейките... за тези пари по-добре Астра.
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    до бобо ( преди 7 години )
    То новите бензини вече дават прилично близък разход(при реално каране, а не на книга) до аналогичния дизел и трябва дооста да караш, за да се избие разликата в цената и проблемите с гадна нафта и заминал дпфИначе за статията дизайна е сериозна стъпка назад спрямо стария