Една от главните премиери на щанда на Renault по време на автосалона в Париж е на първият пикап с товароподемност от един тон в гамата на френската марка. Той носи името Alaskan и ще се появи на пазара тази есен.
За конструирането на машината французите са използвали технологии от японския си партньор Nissan. Alaskan всъщност е базиран на новото поколение Navara, като залага на аналогични двигатели и задвижване. Съвсем скоро същото шаси ще появи и при товарната машина на Mercedes-Benz, за която се очаква да приеме означението GLT.
Новият Renault Alaskan ще се предлага с избор от бензинови и дизелови мотори. Базовата версия разчита на 2,3-литров дизел със 160 к.с., като той се предлага и със 190 к.с. За някои пазари ще бъде наличен и 2,5-литров дизел със същите показатели. Ще има и бензинов агрегат със 160 к.с. Скоростните кутии са 6-степенна механична и 7-степенен автомат.
Подобно на своя донор пикапът на Renault може да бъде поръчан както със задно предаване, така и със система за задвижване на четирите колела. Вторият вариант е оборудван с електронна система за имитация на блокировка на диференциала, а също така и с механичен блокируем диференциал на задната ос.
Целта на Alaskan е да предложи повишен комфорт, съизмерим с този на кросовърите. В същото време обаче това не е за сметка на представянето, тъй като моделът има товароподемност от един тон и предлага водещ в сегмента показател за теглене на прицеп - 3500 кг. В оборудването пък присъстват инфо-система със 7-инчов дисплей, автоматичен климатик с две зони, седалки с подгряване, 360-градусова камера и др. Технологиите за безопасност също включват най-новите системи.
Производство на Alaskan ще бъде съсредоточено в Мексико, Испания и Аржентина. Въпреки названието си, моделът няма да се предлага в Аляска и другите щати на САЩ.