IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jeep Cherokee/Джип Чероки

+добри качества на пътя, висока приложимост по трудни терени, лесен за управление- сравнително малко пространство в купето, неудобна позиция на седене, много висок разход на гориво, неикономичен

Jeep Cherokee/Джип Чероки
История на модела:

05/1988 – Чероки с 2,5 л. 4-цилиндров двигател (90kW /122к.с.), 4,0 л. 6-цилиндров двигател (126 kW/171 к.с.) и 2,1-литров турбо-дизелов двигател (59 kW/80 к.с.), задвижване на четирите колела с възможност за включване/изключване или перманентно 4Х4 задвижване, петстепенна механична или 4-степенна автоматична скоростни кутии

09/1991 – 4,0 литров 6-цилиндров двигател, но вече със 136 kW и 185 к.с.

01/1993 – представяне на модела Grand Cherokee/Гранд Чероки (по-голяма колесна база) с 4,0 литров 6-цилиндров двигател (135 kW/184 к.с.) и 5,2 литров V8 – двигател (158 kW /215 к.с.)

03/1995 – нов 2,5 литров турбодизелов двигател (85 kW /115 к.с.)

01/1996 - модифициране на моделите, еърбег за мястото до шофьора

04/1999 – нова версия на Grand Cherokee с 4,0 литров 6-цилиндров двигател със 140 kW/190 к.с., 4,7 литров 8-цилиндров със 162 kW /220 к.с. и 3,1 литров 5-цилиндров, турбодизелов двигател със 103 kW / 140 к.с.

09/2001 – смяна на моделите при Чероки. Двигатели: 2,4 литров със 108 kW /146 к.с., 3,7 литров със 155 kW /210 к.с., 2,5 литров комън-рейл дизелов двигател CRD със 105 kW /142 к.с., нов 2,7-литров турбодизелов двигател за Гранд Чероки, 120 kW/163 к.с.

01/2003 – 2,8 литров турбодизелов двигател за Чероки със 110 kW/150 к.с. 



Кой би си помислил, че някогашният армейски джип ще се превърне в луксозен автомобил 4Х4?

Чероки и Гранд Чероки (вторият има с 12 сантиметра по-дълга колесна база) имат задвижване на четирите колела и са добре подготвени за всякакви терени и условия.

При двигателите има различни алтернативи: 6-цилиндрови, типично американските V8 или предназначените за европейските пазари турбодизелови мотори. На малкия Чероки най-добре му пасва 4,0-литровият 6-цилиндров двигател, който се монтира от самото начало на производството и през годините многократно е модифициран. Той разполага с достатъчно мощ за всяка една житейска ситуация и с него спокойно можете да си правите американски тип пътешествия. Но сметката за това излиза солена: той поглъща не по-малко от 14 л/100 км. 5,2-литровите V8 ( в периода 1997-1999 г. 5,9 л.) при Гранд Черокитата си позволяват дори с два литра повече, но компенсират това с максималния си въртящ момент.
Представеният през 1999 г. 4,7-литров двигател харчи по-малко, но и максималният му въртящ момент не е голям. Сравнително по-пестеливият турбодизелов двигател може да се определи като наистина добър. 

Автомобилът е лесен за управление. Дори при висока скорост и малкото и голямото Чероки се движат стабилно напред, преодоляват завои и неравности по начин, който буди доверие. Не бива да се забравят и невероятните им качества в ролята на влекачи. Позволеният товар при най-мощните модификации на Гранд Чероки може да достигне до респектиращите 3,5 тона!

Що се отнася до комфорта, големите Черокита са типично по американски пълни с луксозно оборудване. Климатикът и темпоматът се разбират от само себе си. При топмоделите, произвеждани в ограничена бройка, кожените седалки допълнително биват затопляни или охлаждани посредством сензори, а огледалата за обратно виждане се настройват автоматично спрямо водача.

ABS-системите и въздушните възглавници са вкарвани в джиповете Чероки постепенно. През 1993 г. големият брат започва с антиблокировъчна система и еърбег за шофьора. Въздушната възглавница за мястото до него се появява в началото на 1996 г. с модернизацията на двата модела. От 2001 с началото на производството на новия малък Чероки и големият Гранд Чероки получи странични въздушни възглавници.

Статистиката на възникналите проблеми не говори в полза на една приятелска симбиоза между шофьора и неговото Чероки. От финансова гледна точка може да се препоръча 2,7-литровият дизелов двигател на Мерцедес. Който си купува 5,2 литровия бензинов V8, вероятно стопанисва бензиностанция. 



Jeep Cherokee в този вид се произвежда след 2001 година

Най-често срещани повреди

Мотор: До 1998 г. проблеми с цилиндровите глави и гарнитурите, както и с помпа в охладителната система
Горивна система: дефектни помпи на инжекциона при 2,5 литровия турбодизелов двигател от 1997 г.
Охладителна система - скъсани и спукани маркучи, дефектираща помпа при 5,2 – литровия двигател (ако не се смени своевременно охладителната течност).
Повиквания в сервизите на компанията: за закрепване на щанга в кормилната система (при Гранд Чероки произведство 2000 г.), за системата за управление на въздушните възглавници (производство 2001 г.), проблемна щанга в кормилната система (производство 2003 г.)

Ако имате опит с Cherokee или Grand Cherokee коментирайте публикацията!
0 от 500