IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всъдеходи с V12 двигател - защо пък не?

Ето кои са най-впечатляващите модели с големи мотори

Всъдеходи с V12 двигател - защо пък не?

При суперколите и седаните наличието на V12 двигател се приема за нещо нормално. Има обаче също така кросовъри и всъдеходни с такива мотори, като те в никакъв случай не могат да бъдат наречени масови. Ето и най-впечатляващите от тях.

Bentley Bentayga

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Показаният през миналата година Bentayga се цели в титлата „най-бърз кросовър на планетата”. Основна помощ за това оказва новата версия на 6,0-литровия туин-турбо мотор с 12 цилиндъра, мощност 600 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Той се съчетава с 8-степенна автоматична трансмисия, предаваща тягата към четирите колела. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и максимална скорост от 301 км/ч. Това съвсем не е лошо за автомобил с тегло от 2,5 тона.

Mercedes-AMG G65

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Mercedes е един от малкото производители, които продължават да залагат на 12-цилиндрови двигатели. А неговото подразделение AMG има собствени такива. Един от тях е 6,0-литров V12, който е по-впечатляващ от този на Bentayga. Създаденият от инженерите от Афалтербах агрегат развива 621 к.с. и 1001 Нм, като се поставя на роудстъра SL и на различни версии на S-Class.

Преди няколко години този мотор бе поставен и на „кубчето”, чието тегло е 2835 кг. Въпреки това ускорението на всъдехода е впечатляващо – от 0 до 100 км/ч той достига за 5,2 секунди. Максималната скорост на автомобила е ограничена по електронен път, така че няма яснота колко точно ще може да развие той в тази си версия.

Volkswagen Touareg W12

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
5,0-литровият V10 TDI не е най-откаченият двигател, поставян на първото поколение на Volkswagen Touareg. Германският модел разполага и с W12, произвеждан през периода 2005-2010 г. Агрегатът развива 450 к.с. и 600 Нм, които осигуряват ускорение от 0 до 100 кч/ч за 5,9 секунди. Първоначално тази версия излиза в ограничен тираж, но заради огромното търсене – най-вече в Близкия Изток, където никой не се интересува от цената на бензина, са произведени доста бройки от модификацията.

Audi Q7 6.0 TDI

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Audi има различно виждане за кросовърите и 12-цилиндровите мотори. Техният модел е построен на същата платформа, която ползва и Touareg, и използва двигател с обем 6,0 литра. Той обаче не е бензинов, а дизелов, като развива 500 к.с. и 1001 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди. Моторът е толкова впечатляващ, че в Audi смятат да го поставят и на суперколата си R8, но в крайна сметка се отказват от тази идея.

Lamborghini LM002

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Очакваният с огромен интерес кросовър на марката с името Urus ще получи туин-турбо V8 двигател, но неговият далечен предшественик разполагаше с V12 от модела Countach. Този всъдеход носеше името LM002, но бе известен повече като Rambo Lambo. Мощността на мотора е 444 к.с., а въртящият момент е снижен до 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди, а максималната скорост е 190 км/ч. От модела са произведени 328 бройки през периода 1986-1993 г.

BMW X5 LM

Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Всъщност BMW един от производителите, които също се заиграват с идеята за поставяне на 12-цилиндров двигател в кросовър, но така и не я реализират напълно. Моторът с мощност 700 к.с. е взет от прототипа V12 LMR, който печели „24 часа на Льо Ман” и е поставен на единствения по рода си X5 LM. Прототипът има една-единствена цел – да постигне най-добро време на Северната дъга на „Нюрбургринг”. Тя е постигната, като постижението от 7 минути и 50 секунди за обиколка е непосилно за нито един друг кросовър.

Rolls-Royce Cullinan
Кросовъри и всъдеходи с V12 двигател - защо пък  не?
Първият кросовър на Rolls-Royce все още е в процес на разработка, но неговото излизане на пазара е официално потвърдено. Очаква се най-скъпият всъдеход в света да бъде и един от най-мощните, като за целта ще получи 6,6-литров туин-турбо V12 двигател. Той се поставя на моделите Ghost, Wraith и Dawn. Появата на Cullinan вероятно ще принуди и Mercedes да предложи на пазара своя бъдещ Maybach GLS също с V12 мотор.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #5
    40 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    т.е. искаш да кажеш, че майките трябва по-бързо да отидат да закарат децата на училище, после бъъъъърже на фризьор, после бъъъърже на козметик, да се срещнат с приятелки, да напазаруват и после бъъърже да вземат децата от градина, за да не затворят. Наистина си трябва с V12 двигатели...
  • #4
    8 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    От всички най-много ми харесва G-то
  • #3
    17 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сериозно ли?А американците изобщо на правят огромни толупи с гигантски мотори,лакоми и чупливи,нали?Само немците правят.Не на всички им стигат 1,4 мотор и 100 коня.Някои имат различно виждане за живота.
  • #2
    36 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Прави ли ви впечатление, че подобни мал0умщини се правят само от немците! Предназначението на тези автомобили не е колко бързо ще стигнеш до мола или чалготеката, а съвсем друго. Както и да е. Тези, които разбират от автомобили ще разберат за какво говоря. Ще разберат, че теглото на предния мост от големия двигател влияе много зле на надеждност на окачване, предница, управление и високопроходимост. На снимките липсват само закачени ремаркета, за да може турбо гАзарията да е пълна.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Кака Пенка ( преди 8 години )
    Стига с тези новини от преди месец бре!