IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia Niro погледна смело към бъдещето

Тествахме първия Hybrid Utility Vehicle в историята

Kia Niro погледна смело към бъдещето

Автомобил от нов клас без никакви недостатъци, типични за хибридните модели - така в Kia определят своя нов кросовър от сегмент В, носещ името Niro. Доколко това съответства на реалностите се опитахме до проверим по време на тест-драйв, организиран в околностите на Барселона.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
Хибридите са един от най-странните класове автомобили на пазара. Те бяха измислени заради икономията на гориво и подобряване на вредните емисии, но от това пострада удоволствието от тяхното управление. А заради наличието на допълнителен електромотор, както и на големи батерии, цената им също скочи значително в сравнение с конвенционалните коли. Към това трябва добавим и факта, че разходът на гориво при повечето от тях се оказа доста по-висок от предварително обявения.

В Kia обаче са убедени, че могат да се справят с тези недостатъци. И за целта създадоха един напълно нов клас автомобили -  Hybrid Utility Vehicle (HUV). За него са направени напълно нова платформа, нови силови агрегати и нова трансмисия. Всичко това дебютира при Niro, който наистина се оказва новатор сред автомобилите с хибридно задвижване.

Досега всички те или бяха бяха изградени на базата на стандартни модели или точно обратното – целта им беше да бъдат изцяло екологични, каквито са Chevrolet Volt или Toyota Prius. В случая с Niro имаме кросовър, който е създаден като хибрид и няма да се появи в стандартна бензинова или дизелова версия. Предстои обаче излизането на негова втора хибридна модификация с възможност за зареждане от електропреносната мрежа, както и на изцяло електрически вариант.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
Задвижването на Niro е поверено на агрегат, в който основна роля играе атмосферен бензинов мотор с 4 цилиндъра и обем 1,6 литра. Той е от семейството Kappa, като работи по цикъла на Аткинсън и разполага с мощност от 105 к.с.  Обявеният от Kia термичен коефициент на полезно действие при мотора достига 40% - толкова е и при новата Toyota Prius с 1,8-литров двигател с 98 к.с. На бензиновия мотор помага 32-киловатов електрически двигател, като общата мощност на силовата установка е 141 к.с.

Цялата тяга се предава към предните колела с помощта на 6-степенна роботизирана DCT-трансмисия с два съединителя. Литиево-полимерната батерия е поставена под задните седалки, като нейната енергоемкост е само 1,56 кВт/ч. Затова при Niro отсъства изцяло електрически режим, а има само автоматичен, при който за кратък период от време електромоторът помага на бензиновия двигател, а с помощта на система за рекуперация на енергията част от нея се връща в батерията.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
Платформата и каросерията на Kia Niro са направени от 53 % олекотена високоякостна стомана. Тя е използвана при предните и средните стойки, в основата на покрива и дори в седалките. Петата врата – тази на багажника, е направена от алуминий. Сериозно внимание е обърнато на аеродинамиката, като коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,29 Cx. Обезшумяването на купето също е на високо ниво, като дори при висока скорост пътуващите в автомобила не трябва да се надвикват.

Самият салон е добре подреден, въпреки че материалите не са от най-високо качество. Това е нормално, тъй като в случая се търси разумна цена, а все пак това е автомобил от среден клас. Подобен подход се използва и от другите производители. И най-вероятно заради това в Kia са взели решение да се откажат от електрическа ръчна спирачка, а са заложили на такава като при някои от старите модели на Mercedes. Тя е разположена на педал до левия крак на водача.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
Отвътре Niro е по-голям, отколкото изглежда. Габаритите на кросовъра са дължина 4355 мм, широчина – 1800 мм, височина – 1535 мм и разстояние между двете оси от 2700 мм. Това позволява на задната седалка спокойно да се разположи възрастен човек с височина от около 185 см. И не само да се разположи, но и да се вози удобно. Същевременно размерите на автомобила го правят и особено практичен за градски условия, където съществена помощ при маневриране оказва и камерата за заден ход. Тя е поставена на необичайно място – в основата на задната чистачка.

Като достойнство можем да добавим и сравнително високия пътен просвет – 160 мм, който е удобен за качване на бордюри, без да се притесняваш, че ще нараниш предната броня. Niro обаче не е предвиден за придвижване по тежки терени, като доказателство за това е отсъствието на система за задвижване на четирите колела (въпреки наличието на електромотор). При някои хибридни модели той отговаря за едната ос, а бензиновият (или дизелов двигател) за другата. И така се получава задвижване и на две оси. При Niro обаче са се отказали от подобно решение, тъй като то ще оскъпи значително автомобилът. Затова електромоторът е поставен под предния капак, редом до двигателя с вътрешно горене.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
По време на движение на практика бензиновият мотор не се чува. Той се „обажда” само когато се наложи рязко ускорение – най-вече за изпреварване. В движение из града Niro се задвижва от електрическия двигател. Комфортът в автомобила е на високо ниво, а и динамиката е повече от прилична. Максималният въртящ момент от 265 Нм е достъпен още при 1000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 кч/ч отнема 11,5 секунди, но вътре в самата машина усещането е, че това става по-бързо. Скоростната кутия с два съединителя позволява и ръчно сменяне на предавките, като тази функция е особено полезна, ако трябва да се придвижвате по-бързо.

Самото управление е като при стандартен хечбек – леко, без да се налага допълнително напрягане. Това го усетихме и на специален полигон в околностите на Барселона, където имахме възможност да изпробваме допълнителните системи за безопасност на автомобила. Там например видяхме, че Niro може да спре, ако на пътя внезапно изкочи пешеходец или движещото се отпред превозно средство реши, че трябва да „закове” спирачки. Тази система работи при скорост до 80 км/ч, като спира колата напълно. При скорост до 120 км/ч също задейства спирачките, но намалява скоростта до 50%. За останалото трябва да се погрижи водача, което своевременно е предупреден за опасността.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
Именно тези асистенти на водача са едно от сериозните предимства на автомобила. Системата за следене на дистанцията от автомобила отпред не ви позволява да му „влезете в багажника”, както се изразяват мнозина, а реагира с предупредителен сигнал при опасно скъсяване на разстоянието. Налице е и система за следене на мъртвите зони, която също предупреждава със звуков сигнал за движещо се в опасна близост превозно средство.
Kia Niro погледна смело към бъдещето
В Европа новата Kia Niro излиза на цени в рамките на 25 000 евро. Срещу тях получавате кросовър с нисък разход на гориво в градски условия, който обаче извън града харчи горе-долу колкото и дизелов автомобил от този клас. Ние успяхме до постигнем разход от около 5 л/100 км, но в Испания се спазват всички ограничения на скоростта. Заедно с това Niro предлага комфорт при пътуване, а и шофирането му е приятно. Като добавим и 7-те години гаранция, налице е едно привлекателно предложение за тези, които се доверяват на новите технологии. А и не само те...

Снимки: Automedia.bg
 

Тагове: kia niro
0 от 500
  • #24
    32 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    az vijdam hibridna vani4ka (idva ot van4e), koqto ima pretencii za SUV4e, ponreje e s novata mucunka na sportage i s flush rails otgore...vsi4ko pod 20 mm e ne parketnik, a napravo laminatnik...
  • #23
    44 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Много лъжи си истряскал за JUKE. Нищо, което си написал не е истина!JUKE НИКОГА не е произвеждан в Турция! За Европа се произвежда в Съндърланд Англия, а специалните и наточени версии се правят само в Япония.Дай да ги видим тези компоненти, дето ги има Клио и да ги сравним има ли ги JUKE! Мога да те успокоя, че двете коли са на различни платформи и елементите не са еднакви. Платформата на JUKE не е френска лъжльо! Моторите също. Ама то трябва да четеш преди да пишеш такива глупости моето момче
  • #22
    37 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Едно време на паркетниците им викахме повдигнато комби или повдигната лека кола, а сега с този клиренс и това не може да кажем. Не зная изобщо защо са го нарекли СУВ, като то си е лека кола на 100%! Явно, за да не влязат в категорията леки автомобили, защото знаят, че там краля е само един и всички го знаят. Питам се обаче как така КИА-та с повече мощност от Приус и по-малки размери има толкова слаби динамични и скоростни показатели. Наистина е странно.
  • #21
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Е, те нали АутоБилд писаха, че JUKE е всичко друго, но не и SUV. Кораво го оплюха за ужасната шумоизолация, или по-скоро за липсата на такава. Те направиха и още едно откритие. По окачването и шасито на този нисан имало същите компоненти от Рено Клио. Мдааа, клио на цена над 40 бона с климатик без климатроник.
  • #20
    34 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Та казваш 20 мм. пътен просвет и вече е СУВ...!!!...ле, ле, такова невежество не се среща всеки ден!
  • #19
    36 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    В страницата на КИА няма никакви такива описания. Споменават само HUV, нищо повече. Някой май умишлено иска да ги изкара по-прости отколкото са. А NISSAN JUKE не ми го хвали- изцяло френска платформа, само френски двигатели и го праят в Турция. Не, благодаря! Известен е единствено с това, че уж бил японска кола, а трудно се срещали компоненти Made in Japan.
  • #18
    33 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Говориш уж за Приус, после намеси корейците,... Ти изобщо знаеш ли какво си искал да кажеш? Не ми оговаряй. Въпросът беше риторичен.
  • #17
    39 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Сещам се, че за някой мозъчно обременени личности 190 км?ч максимална скорост на Приус им беше малка и се подиграваха, а тук защо не се обаждат да кажат защо този уж по-мощен на книга автомобил има 160 км/ч максимална скорост и не е препоръчително да се кара с над 140 км/ч според тестващите го. Защо уж по-мощен автомобил е по-бавен по всички показатели и отгоре на това е и по-неикономичен?КУРейците да се хванат малко в ръце и да вземат да направят нещо наистина конКУРентно, а не статии да пишат
  • #16
    40 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нисан Жук, никога не а го промотирали по този *** начин и да го обявят за:Автомобил от нов клас без никакви недостатъци...Жук може да е за някой грозен, но е един от най-продаваните и харесвани машини в този клас без лъжи и изхвърляния. Има 4х4 и 4х2. Кой каквото иска си взема, а тук не. 20 мм са си разлика особено, когато казваш, че 160 мм е висока пътен просвет и това е едно от преимущетвата на това недоразумение. А да и Жук има РС версия и не ускорява за 11,5 сек. и не вдига 160
  • #15
    33 rate up comment 5 rate down comment
    до разбирача ( преди 7 години )
    Прав си. Но то като погледнеж Nisan Juke какъв СУВ може да бъде! Най-продавана била версията 2х4 и клиренса ми е 180 мм. 20 мм го правят СУВ...! Смях в залата!