IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Поддоставчик блокира производството на Golf и Passat

Prevent спря доставките, а Volkswagen няма друга алтернатива

Поддоставчик блокира производството на Golf и Passat

Поддоставчик блокира производството на Golf и Passat
Снимка: Ройтерс

Само това липсваше. След като аферата с дизеловите автомобили успя да подкопае до голяма степен бизнеса на базирания във Волфсбург автомобилен концерн Volkswagen, сега и един сравнително малък поддоставчик успя да блокира производството на модела Golf във Волфсбург и на Passat в Емден. Така изглежда, че кризата е постоянно явление в компанията. Вместо да се погрижи за цялостната дългосрочна стратегия на концерна, сега мениджмънтът трябва да потушава пожар след пожара, пише в свой анализ Handelsblatt.

Но вина за това, че доставчикът Prevent със своите две дъщерни компании Car Trim и ES Guss успява да подчини целия концерн, носи и самата Volkswagen. След заводите във Волфсбург и Емден от временно преустановяване на производството са заплашени още три фабрики – Касел, Брауншвайг и Цвикау. 

Разбира се, при бизнес отношенията със своите доставчици всяка компания като Volkswagen трябва да внимава преди всичко за разходите. В този бранш принципът Just-in-Time е основен. Вече нито един автомобилен концерн не разполага със свои собствени големи складове. Вместо това доставчиците внимават за това компонентите им да се доставят точно тогава на производствената линия, когато производителят наистина има нужда от тях.

Редовните изисквания за намаление на цените също са стандарт за бранша. Доставчиците обикновено се задължават писмено да намаляват цените си с предварително заложени проценти от година на година. Все по-често в миналото доставчиците се оплакваха, че срещат сериозни проблеми с този ценови натиск и се надяват на разбиране от страна на производителите.

Като цяло е доста трудно дори за опитни журналисти от ресора да се ориентират в спора. Като цяло той възникна заради ескалация в спора на двете страни за бъдещ проект за развойна дейност и доставки, но и двете компании не го коментират в подробности, защото той е предмет на съдебна процедура.

Но в сегашния спор групата Prevent използва своята доминираща позиция – тя е единствен доставчик на концерна на тапицерии за седалки и трансмисионни части. И сега усилията на компанията за екстремно свиване на разходите и повишаване на ефективността се превърнаха в автогол.

Това е и централната поука от този конфликт за целия автомобилен бранш, а и не само – никога не се доверявай само на един-единствен доставчик. Ако Volkswagen се бе ориентирал към този принцип, то нямаше да има прекъсвания на производството и принудителни по-къси смени, коментира Handelsblatt.

Още икономически новини - в Investor.bg

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    чудно ми е как можеш да намаляваш покупната цена на доставчика на части а в същото време ти да увечичаваш цената на колите си и да трупаш печалби на гърба на клиентите.ако си спомняте направиха глобална платформа за всичките си модели.от най малката до най голямата талига са на една платформа и казаха че на година ще спестяват от това милиарди.въпреки по ниските разходи цените им от високи по високи.тези мошеници са зя закриване.не само тровят всички но и лъжат тотално.
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    домино ( преди 9 години )
    Току що прочетох в немската преса, че ФВ не иска да плати на поддоставчика договорената сума за материалите. Не са плащали няколко месеца и когато са ги дали на съд са искали да платят по-малко от договорената сума. Фирмата Kassel от Долна Саксония им е произвела 2 млн. автоматични и ръчни трансмисии, които също не са платени от ВФ и са спрели доставките им. Нещата са много сериозни. Меркел ще трябва да налива милиарди отново, за да спасява ФВ. Получава се ефекта на доминото...
  • #15
    7 rate up comment 5 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Истината е съвсм друга колеги. От вътрешен човек във фирмата доставчик знам, че от Соцваген са поръчали всички седЯлки от сега нататък, особено тези за Голф да се правят с дупка. Но Соцваген не са пояснили дали това ще е входна или изходна дупка и за това докато въпроса не се изясни производството е временно спряно. Самите СоцВаген не са наясно дали искат седалка закенеф или за самозадоволяване!
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В немската преса пишат съвсем други неща, а тук се мъчат да ни заблуждават. Вината е във Volkswagen итова много добре се знае от всички. Не са плащали на доставчиците си от месеци и те заради това спират да им доставят части, а не заради някакви измислени журналистически глупости за договори в които пишело за сваляне на цени и разходи.Нещата във Volkswagen никак не отиват на добре. Трудно ще си намерят друг доставчик при условие, че всички знаят, че не плащат и са пред фалит.
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    мунчо ( преди 9 години )
    То пък B6 каква е еднодневка.. тръгнал да се изтъква .. стискам ти палци да не се разпадне докто е при теб, че ще плачеш.. Истината е, че периода 2008-2012 е препоръчително да се избягва при покупка на кола втора употреба, важи за почти всички марки. След това нещата се подобряват лека полека.
  • #12
    4 rate up comment 9 rate down comment
    до Хейтър Тролев ( преди 9 години )
    Хаха, разбираш ги нещата по картинкиНа моя Б6 не съм видял част да не е немска. Много от консумативите също...При по евтините модели е възможно. На кади главите са полски, на пасата същата е немскаА дъртите 20г коптори ги карай ти
  • #11
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Доставчиците не са им виновни на ВАГ за шмекериите че да им намаляват разходите за за да си гонят немците печалбите. Нека ВАГ намалят разходите, като си намалят заплатите.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Хейтър Тролев ( преди 9 години )
    Ако някой иска хубава кола , да не бърза към изложбените зали --- последните качествени немски автомобили слязоха от производствените линии преди 20-тина години.От тогава всичко идва от германски под изпълнители със заводи в източна Европа и Китай.
  • #9
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    чудо голямо, те и без това повечето им модели се правят в китай
  • #8
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Голяма работа - не е голяма загуба.