IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Infiniti показа революционния си двигател

Новият бензинов мотор на марката е разработван повече от 20 години

Infiniti показа революционния си двигател

Infiniti публикува снимки и съобщи първа официална информация за новия си бензинов двигател с променлива степен на сгъстяване, който самият производител определя като "революционен". За направата на подобен мотор бе съобщено още през юли, а официалната му премиера е планирана за края на септември, когато стартира автосалонът в Париж.
Infiniti показа
От Infiniti твърдят, че създаването на новия четирицилиндров бензинов двигател VC-T с турбокомпресор е отнело повече от 20 години. Резултът от този труд обаче представлява революционна следваща стъпка в оптимизирането на икономичността на моторите с вътрешно горене. Самият агрегат е с 27 % по-ефективен от 3,5-литровия бензинов V6, който досега се използваше от моделите на марката. В същото време неговото производство ще бъде по-евтино от това на сегашните турбодизели.

"Технологията VC-T трябва да отвори нова глава в историята на двигателя с вътрешно горене. При нея агрегатите вече не са ограничени от фиксирана степен на сгъстяване. Гениалността на технологията VC-T се състои във възможността да се трансформира сама и плавно да увеличава или намалява височината, която достигат буталата. В резултат работният обем на двигателя се променя и степента на сгъстяване може да варира между 8:1 (за висока динамика) и 14:1 (за висока икономичност). Усъвършенстваната логика за управление на двигателя автоматично прилага оптималната степен в зависимост от условията на шофиране", съобщават от компанията.

Освен това новата технология VC-T трябва да предостави и други ползи за клиента, включително значително намален разход на гориво и емисии, силно намален шум и ниво на вибрации. Самият двигател също така е по-лек и по-компактен в сравнение със стандартните мотори.

Очаква се двигателят VC-T да дебютира през 2017 г. при новото поколение на кросовъра QX50. В момента моделът преминава последните си тестове, като на външен вид той се приближава до концепта QX Sport Inspiration.

Снимка: Infiniti

Тагове: infiniti vc-t
0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Почти съм сигурен че човек ако се разрови из архивите ще намерени нещо още от ВСВ. Не заради друго просто това е бума на буталните двигатели преди ерата на реактивните двигатели. И друго едни от най-големите гордости на японците които ги внедряват в автомобилните двигатели са били направени при самолетите променливи фази ванкел и т.н. Има изтребители които преди битка част от буталата са били тотално изключени.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Roadrunner, нищо не каза! Ама точно НИЩО! Затова в немските автомобили мога да те сложа да спиш, нали? Или казваш всички, които си купуват БМВ, Мерцедес и Ауди са бедни, не си ценят времето и парите и стягат по 2 дена куфарите с багаж, а? Ех, то бива безпочвени изказвания, но чак толкова...И аз се чудих защо на новите коли не им намалят багажниците, а отзад да е по-широко, но за тази работа си има инженери, дизайнери и т.н. Явно някой (по-умен от теб) е преценил, че трябва БАГАЖНИК!
  • #17
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Roadrunner ( преди 9 години )
    Обемът на багажника никога не може да бъде фактор в премиум автомобил. Това не е предвидено да се купува от Пешо от Долно Камарци, който да товари багаж сякаш се мeсти в нов дом. Богатите хора пътуват с една чанта и кеш. Зашото си ценят времето, а не стягат багаж половин ден.
  • #16
    5 rate up comment 7 rate down comment
    fermera ( преди 9 години )
    Не мога да скрия иронията си и да попитам какво ще правят немските премиуми с две и три турбини.ВАГ обявиха ел.търбината за върха на технологията.Оказа се има и други технологии, но трябва да се работи а не като тунинг ателие да лепиш турбини и да вдигаш цените. По важно от разхода на гориво са вредните емисии.При промяната на компресията двигателят ще бъде в оптимален режим и ще отделя по малко емисии.Ще има филтър за твърди частици веднага след двигателя.
  • #15
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А 27% по-икономичен няма да ти го напишат, защото няма да се монтира на един модел, а на много. При един поради завишено тегло може да доведе до намаление на разхода от 15%, а при друг поради намалено тегло да доведе до намаление на разхода с 30% и нагоре. Отчаяните ти опити да замажеш поредното глупаво изказване са неуспешни.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Странно как реши да приравняваш ефективността му спрямо другия двигател с ефективността на стария двигател в процентно изражение спрямо енергията на горивото, с който се захранва. Още по-странно е как изчисли намалението на разхода - пълен некадърник си моето момче. Думата ефективен води до заключение, че единица енергия преминала през двигателя дава друга единица енергия и резултат - изминато разстояние.При еднакви условия (тегло и т.н.) и подобрена ефективност, то кривата на разхода е сходна.
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Първо да се докаже на практика. Навремето шефът на Mitsubishi обещаваше същата революция за GDI, чиято технология се появи лицензирана в PSA и други марки, но се оказа пълен провал.Лично аз отсега виждам един проблем - ако караш спокойно на дълъг път и двигателят е решил, че ще намали обема, но настъпиш за изпреварване, как ще си увеличи мигновено обема, за да използва пълната си мощност? Дори в прес-релийза пише "плавно"...
  • #12
    11 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Когато прочетох преди години рекламата на Форд за Екобуст-а им, как щял да затрие дизеловите двигатели, паднах от смях, щото "гениалните" им инженери си мислеха че като намалят кубатурата и надуят двигателя с компресор, ще постигнат разхода на дизелов двигател. Да ама не, щото като го натискаш и малкият бензин си харчи, отделно като е много надут и ресурс няма. За този двигател трябва да призная обаче, че има сериозен потенциал да прати дизелите в историята. Остава да видим колко е надежден.
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пише 27% по ефектовен, не 27% по икономичен. Правете разлика и не обяснявайте кой бил глупав и кой не. Икономиятяа на гориво е само една част от ефективноста на двигателя.
  • #10
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами дайте ми пример за друг двигател, който работи с промяна на компресията в такива граници и после обяснявайте, колко са зле тия от инфинити. Тоя двигател, като го забодат на хибрида им и ще имат разход вече почти двойно по-нисък на дизеловите печки от страната на дебелите жени и пияните прасета с мустаци.