IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla ще прави батерии на всички континенти

„От едната страна ще влиза суров материал, а от другата ще излизат готови коли“, пояснява Илон Мъск

Tesla ще прави батерии на всички континенти

След две години на строеж първата огромна фабрика за батерии на Tesla е готова на едва 14%. Въпреки това обаче основателят на компанията и милиардер Илон Мъск заговори за поне една „Gigafactory“ на всеки континент.
Tesla ще прави батерии на всички континенти
„Искаме да имаме такива фабрики в Европа, Китай и други части на света“, заяви Мъск в края на миналата седмица, цитиран от Ройтерс. По думите му в тези заводи ще се произвеждат и коли. „От едната страна ще влиза суров материал, а от другата ще излизат готови коли“, поясни образно мениджърът.

По думите му тази интеграция е нужна, за да може автомобилите да станат по-достъпни, отколкото са днес с разделението на дейността между много доставчици, когато „всяка молекула пътува по целия свят", каза Мъск. Фабриките на Tesla са замислени като "машини, които произвеждат машини".

„Цялата схема ще има смисъл само ако имаме поне по един завод на всеки континент", каза още главният изпълнителен директор на Tesla. В противен случай, по думите му, изключително много се увеличават разходите за логистика.

Т. нар. „Gigafactory" е един от стълбовете на плановете за растеж на Tesla. Благодарение на тях се очаква производството да се увеличи от около 50 хил. коли през миналата година до 500 хил. превозни средства през 2018 г. Компанията продава и уреди за съхранение на енергия за дома, които също са важни за електрическата мобилност, поясни Мъск.

„В готовата сграда могат да се поберат 100 самолета от типа Boeing 747 или 50 млрд. хамстера“, пошегува се Мъск в обичайния си стил.

След завършването си фабриката ще се задвижва напълно от енергия от възобновяеми източници – вятърна, слънчева и термална.

В момента Tesla е под силен натиск заради продължаващите финансови загуби и смъртен случай с неин автономен автомобил. Мъск потвърди, че целта пред компанията продължава да е разработването на достъпен автономен електрически автомобил, който „ще се движи десет пъти по-безопасно, отколкото ако го кара човек“ и „ще може да хваща покемони вместо  водачите“.

Още по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    фф ( преди 9 години )
    петрола няма да свърши никога, просто вече няма да бъде нужен като гориво, а като източник на суровини за пластмаси. Каменнта ера не е свършила, защото са свършили камъните .....
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    karutsar ( преди 9 години )
    Истината е , че дните на петрола като стратегическа суровина са преброени.Петрол ще се използва в мнооого по-малки количества след 10-на години.Страните които се издържат основно от продажба на петрол много скоро ще се хванат за големите пръсти ако искат да ядат хляб.
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Леко ( преди 9 години )
    "..мисли ги малко повече тия неща преди да ги пляскаш тука.."САЩ добива нефт....сега светна ли ти лампата или си "изплискал" легена..докато си пляскал в него?!"..след 4 часа каране си взимаш хотел с преспиване.."Моля те прочети малко преди да се излагаш...при Тесла ти отнема около 1 час за 90 % заряд..отделно минаваш 400-500 км. (може и повече).
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    или "Караш, караш, и след 4 часа" спираш да заредиш за 20 мин и 50% заряд
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до леко ( преди 9 години )
    и какво ако направят зарядни станции навсякъде? Караш, караш, и след 4 часа каране си взимаш хотел с преспиване, за да заредиш батериите? зарядните станции не са решение за дългите пътувания
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бат бойко кво чакаш покани човека да направи един завод на мястото на аец белене
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: Леко ( преди 9 години )
    "всички средства са позволени, особено в САЩ..." - странно изказване за САЩ и доста нелогично. Остава да обясниш как така първата широко произвеждана (айде, не точно масова все още) ел.кола беше създадена в САЩ + работещ бизнесмодел, при положение, че "всички средства" за война срещу електричката там са позволени според тебе? Що не тръгна от някоя европейска държава, що не тръгна от *** ?мисли ги малко повече тия неща преди да ги пляскаш тука
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Леко ( преди 9 години )
    Че кампания срешу Тесла има..в това няма спор! Някой губи много пари, а щом става въпрос за пари....всички средства са позволени, особено в САЩ....не си мислете че срещу ВАГ също не беше целенасочено! Нали разбирате че на никой не му пука за ВАГ, а това че е немски производител (най-големия) и така се прави удар по Германия! Тесла показа на света, напълно пригодена кола без ДВГ, която е напълно достъпна..само трябват станции! Мислите че няма кой да извади пари за станции,по целия свят?!Не мисля!
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Твърдия ( преди 9 години )
    Нарочно Тесла се следи под лупа, за да се дебан негативни ситуации, а дори и изопачаванеАвтомобилни производители плащат на хора да стачкуват до завода им.Май нещо им пречи някъв производител на скъпи електромобили.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До Анонимен 2 ( преди 9 години )
    е и Тесла не е, защото е имало шофьор в автомобилаВсъщност се е случвало автомобили сами да дадат на контакт при дефект и да тръгнат, но ти си се прави на чукнат.Автомобилите с ДВГ правят и други мизерии - сега нали едни се задушили докато им работел двигателя в гаража