IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето ги новите двигатели на BMW

Бензиновите и дизеловите мотори са по-мощни и по-чисти от досегашните

Ето ги новите двигатели на BMW

BMW представи нови 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Те могат да бъдат поставяни както напречно, така и надлъжно в коша на колата и ще бъдат използвани както за модели на марката, така и за автомобилите на MINI.
Ето ги новите двигатели на BMW
Четирицилиндров бензинов двигагел.

Новите бензинови мотори са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за изменения на фазите на газоразпределение Double-VANOS.

При бензиновите агрегати е изменена и системата за впръскване на горивото. Нови са горивната помпа и тръбите, а налягането на впръскването на гориво е увеличено до 345 атмосфери. Това позволява да се намалят вредните емисии при по-голям диапазон от натоварване, се казва в съобщението.
Ето ги новите двигатели на BMW
Четирицилиндров дизелов двигател.

Освен това моторите са получи променена система за охлаждане, нови балансиращи валове, нов газоразпределителен механизъм, нов компресор на климатичната система и др.

Всички тези промени са позволили да се намали с около 5% разхода на гориво и нивата на вредните емисии, като същевременно се увеличи мощността. Аналогичните двигатели от предишното поколение предлагат със 7% по-ниска мощност и с 20 Нм по-нисък въртящ момент.
Ето ги новите двигатели на BMW
Трицилиндров бензинов двигател.

Дизеловите мотори с 4 цилиндъра са получи по 2 компресора, като първият работи на ниски обороти, а вторият се включва по-късно. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Променена е системата да рециркулация на изхвърлените газове EGR. При моторите с 3 цилиндъра тя е двустепенна и може да събира газовете, които вече са преминали през филтъра за твърди частици.
Ето ги новите двигатели на BMW
Трицилиндров дизелов двигател.


Променена е и система за впръскване на горивото common-rail. При 3-цилиндровите двигатели впръскването е 2200 бара, а при 4-цилиндровите – от 2500 до 2700 бара. Освен това за намаляване на изхвърления азотен оксид моторите са получили система за впръскване на карбамид AdBlue.

Пълните технически характеристики предстои да бъдат изнесени.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #12
    15 rate up comment 3 rate down comment
    до тринезнамквоси ( преди 8 години )
    *** - смога в София от самолетите ли идва бе? щото на мене точно тоя смог ми пречи, а не тоя на 10 000 метра височина
  • #11
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Triforce ( преди 8 години )
    За 1 седмица от 52 в годината, самолетите замърсяват толкова, колкото автомобилите за тези 52 седмици. Това грубо е 1:50. Значи не е ли по-добре да се увеличат билетите на самолетите, да се пътувам само на разстояния над 3000 км. със самолет и тогава да ми обясняват кой цапа и кой не?А тоя с ТОР-та, който много знае - хората щом са го сложили, значи си струва. Ти откога си инженер химик, че да ни обясняваш какво съдържа AdBlue? Да, сега ще отвориш търсачката - цар си на това!
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ще изчакам да пуснат двутактовите машини, да възродят марките Трабант и Вартбург и тогава ще си взема едно БеЕмВеенце.Ама този път да не прескачат ангренажните вериги и да не кривят разпределителни валове и разхода на масло да е в рамките на нормалното, че ще ги пляскам!
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 8 години )
    Га минат на еднобутални развиващи 500к.с. да го пишат като новина :)
  • #8
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "..аз мога да напиша че най-големия самолет замърсява повече от всички коли в Германия ей така колкото да напиша някаква измислица .."Това не е измислица! Медиите дават само това, което искат и по този начин вниманието е насочено там където трябва.Това че масово се режат дървета (по света) е много по голям проблем от колите.
  • #7
    10 rate up comment 9 rate down comment
    SS ( преди 8 години )
    Ако говорим за екология, то само 10 от най-големите океански танкери правят повече замърсяване от всички коли в рамките на година. Така че за 10г на километър че си питам дедовия да ти гледам екология. Що пък не погледнат така наречените Нафта Рацери, ТДИ Поуери и т.н дето ти прилошава като караш зад тях от *** и сажди. За мен всичките тези еко маняци са некви комплексари и да вземат да погледнат реалността по-глобално и реално.
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    овчар ( преди 8 години )
    е, карбамид ще ми впръскват/азотен тор/ ! Като минете на впръскване на овча тор ми се обадете, ще си взема такъв дизел
  • #5
    22 rate up comment 12 rate down comment
    всичко е демагогия! ( преди 8 години )
    Ежгодните пожари в "чистата" Калифорния,както и ежедневните няколко хиляди тона супертоксични продукти от излитащите над 1200 самолета от летищата на Лос Анжелис са хиляди пъти по-опасни и вредни за екологията от дела на азотните окоси на дизеловите автомобили за целия им жизнен цикъл.Х'американски им прелести!Но какво може да се очаква от нация,която се е довела до избор между луд германец и сенилна бабичка да им бъде президент!
  • #4
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Bang & Olufsen това го знаем но какво общо има със статията
  • #3
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    3 цилиндрово Бемве. Това вече си е кеф, а и газовата уредба ще е по-евтина.