IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Караме много стари, но пък луксозни коли

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Караме много стари, но пък луксозни коли
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс

Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067.

Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988.

Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.

Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58.

Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.

Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).

Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г.

В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

0 от 500
  • #24
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Дизел ( преди 7 години )
    За съжаление последният коментар е прав!Хората много искат да карат Ауди А8 или БМВ 7, модел 98-*** година, с газова, гуми 2-ра ръка, никаква поддръжка и най-евтините спирачни дискове и накладки, а да не говорим, че никога не сменят спирачна течност, която се сменя 1 път на 2 до 4 години. Всички са с телефони над 500 лева, гъзари са по дискотеките, но реално са пълна скръб.Жалко, но факт!!Проблемът е, че имаме едно състезание на модата. Всеки иска по-скъпи телефон, кола, компютър, телефон...
  • #23
    42 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Българина уж нямал пари, а кръчмите пълни. Връщам се у нас на гости и заведенията пращът. Отивам в добър ресторант с приятели да се видим и няма свободна маса. А ресторанта поддържа добро ниво и високи цени. Отиваме с колата на приятел, но тя е прд разпад. Предницата трака, стърже и е някакъв ужас. Гумите сликове. Същия обаче от заведенията не излиза и е с Айфон 6. Иначе няма пари да си оправи колата и да вземе гуми. Абе селенията в Бг е пълна. За пореден път се убедих. Много а като него.
  • #22
    17 rate up comment 2 rate down comment
    qwerty ( преди 7 години )
    наистина има едно кофти тенденция, която набира все повече сила - да се карат МПС-та в състояние граничещо със законите на физиката. Прегледите са само формалност и точно затова има купища коли без спирачки и с проблеми по основни системи, които ежедневно циркулират из трафика.Доколкото се карали стари коли то има ли място за коментар , при наличието на ресурс повечето хора не биха се возили на 20+ годишните машинкитъжната истина е , че глобите възпитават
  • #21
    22 rate up comment 6 rate down comment
    до: Бай Дизел ( преди 7 години )
    Като сме бедни, защо не купуваме Приус, а нов внос премиуми на същата цена. Защото сме бедни не на пари, а на акъл. А ти в това отношение си един от най-големите бедняци. Още малко ви остана на дизелджиите със сажди вместо мозък да си карате бангиите и да тровите. Дори простите европейци с големите протекции за дизелите осъзнаха 20-30 г. след японците, че тази технология е за трактори и камиони, а не за коли, които да те тровят ежедневно в населеното място, където живееш.
  • #20
    17 rate up comment 3 rate down comment
    до: Бай Дизел ( преди 7 години )
    Ами сещай се бе , защо хората все за Приус говорят и никой не го вълнува дизела! Сещай се, че хората започват да поумняват и започват да гледат малко по-далече от носа си! Все повече хора по света започват да купуват Приуси, таксиметровите компании все повече започват да прдпочитат Приус и простата сметка е, че във времето Приус излиза много по-евтино от нафтовите печки и другите коли. Хоата ти изчисляват всички разходи за даден автомобил и най-евтино излиза Приус.
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    do: нововнос ( преди 7 години )
    пишеш пълни глупости! Няма такова нещо в Испания да са 75%. Ти до сега твърдеше за 80%, а сега станаха 75 и то по твои наблюдения. На кое кръстовище стоиш и броиш дизелите само се чудя? Хайде стига смешки. Живял съм в Испания доста време и да кажеш подобна глупост не е нормално.Ще ти кажа само, че няма държава в света с такъв голям % дизели, няма и да има и сега още повече ще намаляват канцерогените нафтови печки, което само може да ме радва, защото ми писна от пушаци и черен дим.
  • #18
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Бай Дизел ( преди 7 години )
    И задължително вторият коментар е за?ПРИУС!Точно така деца, ПРИУС!Автомобилът, който не си струва парите, който е някакво подобие на хибрид и не става за нищо!Но така е.Под всяка тема, деца, се говори за ПРИУС!Започва да ми става смешно :DТо бива Тойота, бива Приус, бива реклама, но това вашето никъде го няма.Не видях един да каже "Е-класата", 5-цата, А6-цата, ами все ПРИУС.Много по-здрави на Тойота!
  • #17
    5 rate up comment 23 rate down comment
    Аре ( преди 7 години )
    Аре испанеца да си оди в къщи и да не мисли за здравето ни щото вагените лъжат за емисиите, а и не само те! И какво като сме бедни? Да не живеем и да не караме така ли Ами да ве еююююю мамата нещастна отворковзи! Сигурно нямате 5 лева в джоба ама тук сте отворковци! Ходете вие с градския транспорт еколози нещастни! Вкичките сте коплексари, които се надлъгвате щой по по най от другия! Сега можете да ме псувате, за да ви олекне! Аз ще се смея на жалките ви словоблудства!
  • #16
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    10 годишен мерцедес струва по-малко от най-евтината нова кола.Голям модел ситроен,рено или пежо със почти всички екстри е 3 пъти по-евтин от който и да е нов бюджетен модел на най-евтината марка.При новите екстрите са радио, гумени стелки,може би климатик ако е на промоция и евентуално брони в цветът на купето. Освен това е много съмнително дали 10 годишен луксозен автомобил няма да е по-безопасен при катастрофа отколкото малъката пластмасова табуретка за 20 бона.Какво като е нова?
  • #15
    30 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Мисълта ми е че българина няма голяма алтернатива. А бедността и лошо измислената данъчна система стимулира покупката на коли до 10 000лв., които са стари и опасни за всички.