IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Караме много стари, но пък луксозни коли

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Караме много стари, но пък луксозни коли
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс

Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067.

Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988.

Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.

Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58.

Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.

Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).

Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г.

В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

0 от 500
  • #54
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До всички които плюят Българския манталитет ще им кажа че навън разликата идва не от друг манталитет , а от това че цените на услугите по-автомобилите са доста по-високи и така *** там предпочитат нови гаранционни автомобили пред пет годишни луксозни коли , не че иначе не би избрал 5-год. Мерцедес пред фиат крома (например)...поздрави на редакторчето *** от вчера , радвам се че продължавам да те дразня
  • #53
    25 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе стига с тия тойоти - карайте си ги и им се радвайте.Недейте обаче да обяснявате колко били хубави - пълен *** за немалко пари. Слаби двигатели, смешни ск. кутии, отвратителна пластмаса и грозен дизайн-какво им харесвате толкова???Човек с дори малко отношение към колите никога не би си купил.
  • #52
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да вдигат данъците за тия щайги. Според евронормата, е не сега чисто нова кола Евро6 500лв, 20г мерцедес 190д 14лв, и масово ги карат на трансформаторно масло. И после продължителността на живота в БГ най ниска....
  • #51
    22 rate up comment 11 rate down comment
    реалноста ( преди 8 години )
    Имах бмв Е60, страхотна кола, ама викам стана 10г, шитнах я първоначална за Пежо 308 със всички екстри. Ми нестава от тоя френски барутник съм 10 бона назад, отгоре на всичкото за 136кс плащах повече данък от на 231кс на БМВ-то. Продадох го тоя гюм и сега си взех 6г.Мерцедес Е350. Сто пъти е по кола от Пежото. Лимузините винаги са по хубави, но трябва да имаш кинти да ги подържаш. В Холандия например е много скъпо да имаш лимузина иначе и те щяха да карат, вместо смартове и др. такива кошници.
  • #50
    24 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАЗ е преди Тойота в БГ. Приятна вечер.
  • #49
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Бай ви *** носи дрешки струващи колкото заплатата му, ползва телефон колкото две и кара кола по - скъпа от апартамента му. Модерната българска мечта.ПС: Стига с тия Приуси. В не-електрически режим харчи като змей, а електическият пробег му е глокиозно малък. Тесла е истината, събирайте пари и купувайте.
  • #48
    19 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    новите тойоти са благодат! сега жена ми кара една чисто нова рав4 2.0 бенз и е пълна лудница колата, вози като летяща чиния и яко се реже като я вкарам на спорт мод. не е гъзария като някоя лимузина, ама си е супер колица!!!
  • #47
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Ипо ( преди 8 години )
    Абсурд е да има само 67 хил. регистрирани автомобила с газова уредба. Че те само такситата са повече, а те са 99% на газ/метан :)
  • #46
    14 rate up comment 11 rate down comment
    юруш на доматите ( преди 8 години )
    а на тъпанарите с БМВ-та приятен път и ремонти!Видяла жабата,че подковават вола та и тя вдигнала крака!Имате да гледате новите тойоти през крив макарон,***.Аре,наздраве!
  • #45
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Наросо полуде! Безусловесно! Парлиаменто пие мастика с кюфтази и се кефи. Оруел, човече, къде си!