IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Караме много стари, но пък луксозни коли

МВР разпространи статистиката за автомобилния парк в България

Караме много стари, но пък луксозни коли

Общо 4 130 195 превозни средства са регистрирани в България към месец юли, става ясно от статистиката на МВР за автомобилния парк в страната. Данните, които за дълъг период от време не бяха общодостъпни, предоставят информация за възрастта на автомобилите в страната, за вида гориво, което използват, както и за най-предпочитаните марки.
Караме много стари, но пък луксозни коли
Автокъща в района на Горубляне, София. Снимка: Ройтерс

Най-многобройни към днешна дата в България са превозните средства на възраст над 20 г. Броят им е 1 791 604. Най-малко пък са машините на възраст от 0 до 5 години - едва 155 067.

Превозните средства на възраст между 15 и 20 г. са 1 153 036, тези между 11-15 г. - 677 492, а колите, които са регистрирани за първи път преди между 6 и 10 г - 352 988.

Най-предпочитаното в България гориво е бензинът, става ясно от данните. Автомобилите с такъв двигател са 1 851 331. Дизеловите коли са 1 639 619, а регистрираните в КАТ бензинови автомобили с газова уредба - 63 617.

Електрическите леки коли са едва 217, бензин-електрическите хибриди - 1862, а дизел-електрическите хибриди - 58.

Въпреки че кара предимно стари коли, българинът предпочита луксозните марки, разкрива статистиката. Регистрираните у нас автомобили Mercedes-Benz са 296 719, а Audi и BMW съответно - 178 038 и 158 625.

Най-многобройни в България обаче са колите с марка VW - 518 033, следвани от Opel с 458 023 екземпляра. Сред другите популярни у нас марки попадат Ford (279 362), Renault (265 473), Peugeot (195 270), Fiat (156 740), ВАЗ (136 247), Citroеn (108 664), Toyota (93 590).

Подреждането по марки при автомобилите на възраст от 0 до 5 г. е оглавено от Dacia с 12 466 регистрирани коли. Следват Toyota (10504) и VW (10127), а с малка разлика след това в класацията се подреждат Renault (8868), Skoda (8174), Ford (8155), Peugeot (8051) и Opel (5097). Марката Great Wall, която има завод за сглобяване у нас, е регистрирала 3324 коли на възраст до 5 г.

В категорията 0-5 години на луксозния сегмент лидер е Mercedes-Benz със 7806 регистрации. Второто място е за BMW (5246), а третото за Audi (4028).

0 от 500
  • #14
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Всички изказахте мнения с които съм съгласен.Искам само да допълня, не като извинение, а като неуспорим факт, че политиката на правителството е довела нещата до тук, НЕ Е само манталитета.Аз често ходя с колело на работа, но признавам си по-често с кола. И НЕ е защото ме е срам, а защото няма условия за каране на колело. Цяла София е така направена, че колата просто е най-удобното средство за придвижване.С колелото нон стоп слизам на всеки светофар, натискам бутони, дишам прахоляци...
  • #13
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    стига жалване с това че българина няма пари.ами като няма да не си взима колакато няма пари защо кара с 140км/ч?от гъзария е всичко, не от няманетакъв е манталитетавзима си играча 5-6 годишна S класа ама се наредил да чака за газовата колонка и се оплаква че трябва някъде да изкини някой лев че му трябват за ремонтили друг налял на гоуфу или А3 10лв гориво и ще кара ама до прекъсвач за гъзарияпросто тук вече целта е показване с по дискотеките и с автомобилахората са изкуфяли
  • #12
    31 rate up comment 4 rate down comment
    zoom in ( преди 7 години )
    Абе като сме бедни - има си градски транспорт, бе. Който ще е в пъти по-редовен, ако пред тролеите например, не се пречкат 100 броя 20-годишни "лимузини".В нормалните държави, където хората са с много по-високи доходи си ползват градския винаги, когато могат. Тука обаче не е престижно да идеш на работа с трамвая. Друго си е да висиш 1 час в задръстването и после да паркираш на тротоара.Другия много сериозен проблем са "контролните органи". Как се пускат след преглед тези без ДПФ не ми е ясно ?
  • #11
    23 rate up comment 4 rate down comment
    нововнос ( преди 7 години )
    до До нововнос,Може и в балон да живея или поне приятелите ми не се водят бедни и за това не мога да прощавам глупостта на хората само щото нямали били пари. Но беден не е извинение за глупав, особено както написахме по-долу че българина не си прави сметка за здравето си и изобщо не мисли колко пари ще му струва лечението след години дишане на канцерогенни прахоляци.
  • #10
    22 rate up comment 6 rate down comment
    До нововнос ( преди 7 години )
    Пич ти все едно живееш в мехур! Българинът няма, повтарям няма пари и за това кара бараки!!! Виж справката за новите коли! Автоджамбазите вкарват 90% издухани и помляни ковчези и това са шепа *** в държавата! Джанти и гуми купуват много, много малка част от хората! Според теб защо в Кауфлан и др. подобни продават гуми-налъми за 60-90 лева??? Сигурно щото има огромен пазар за гуми по 150-200лева. Бедни сме и тук е проблема, щото и нова Дачия каруца не можем си взе-не говоря за комплексарите!
  • #9
    26 rate up comment 3 rate down comment
    нововнос ( преди 7 години )
    Колега Анонимен, не съм искал да обиждам никого, особено пък на "българин" щото и аз съм българин и само БГ паспорт имам. Обаче БГ-Ганьото кето излезе навън и си кара пак по ганьовски там много бързо го "лекуват" - като го жулнат 3-400 евро за скорост, 100-200 за паркиране, 1000+ за липса на застраховки или нередности с документите, още толкова за липса на преглед и *** бързо се научава какви са правилата. Правила, които в БГ също ги има но никой не ги прилага и за това си караме така..
  • #8
    13 rate up comment 4 rate down comment
    нововнос ( преди 7 години )
    Ами в Испания са едно 75% дизелите по пътищата по мои наблюдения. При личните/семейните автомобили процента е над 80%, но тъй като в Испания има супер много рентакари-малолитражки и те са на бензин основно. За други държави не мога да говоря но за Испания знам щото там живея.
  • #7
    15 rate up comment 22 rate down comment
    RRE S3 ( преди 7 години )
    Balgarinat pone po edno si prili4a sas zapadno e evropeeca:Iaponski 6taigi ne vzima
  • #6
    26 rate up comment 5 rate down comment
    до: нововнос ( преди 7 години )
    По принцип си прав, но не се сещам за държава с 80% дизели. Били ми помогнал да намеря такава и да кажеш коя е тя!По принцип дизела, каквито и системи да му се слагат за пречистване на гадостите, то той си ги бълва пак, но в намален размер. Колкото и малко да са гадостите, то те са си 100% отрови и са канцерогени. Българският *** (не като географско понятие) трябва веднъж за винаги да разбере, че спестените стотинки от гориво му излизат през носа, като той и всички дават в пъти за здраве.
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    нововнос този път ми хареса, и съм напълно съгласен с теб.... има и още неща които могат да се кажат но не ми се пише толкова