IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Секретният план на Tesla - разкрит

Задават се електрически пикапи, камиони и автобуси, както и автономни коли за споделени пътувания

Секретният план на Tesla - разкрит

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск разкри своя „секретен план" за Tesla Motors Inc. - дългосрочна визия, която включва производството на интегрирана соларна и акумулаторна система за съхранение на енергията и производството на джипове, пикапи, товарни камиони и автобуси. Той дори има план за бизнеса със споделени пътувания, предава Bloomberg.
Секретният план на Tesla - разкрит
Премиерата на Model X. Снимка: Ройтерс

Мъск представи дългоочаквания план на интернет страницата на компанията, отчасти за да обясни защо е необходимо интегрирането на Tesla и SolarCity Corp. Той възнамерява да използва SolarCity, която произвежда покривни слънчеви панели, за да генерира електричество и да зарежда разширяващата се флотилия от модели на Tesla, които са насочени към личен и обществен транспорт, както и към превоза на товари.

„Има два други вида електрически превозни средства, които са необходими: тежкотоварни камиони и редовен градски транспорт", казва главният изпълнителен директор в блог пост. „И двата са в ранните етапи на развитие и трябва да бъдат готови за представяне през следващата година".

Освен това с течение на времето трябва да се създаде корпоративна флотилия за споделени пътувания, базирана на автономно движещи се коли, заяви Мъск в своя втори „генерален план“ за стратегията на компанията. Преди това обаче концернът планирал да представи по-малък модел джипове и нов вид „пикапи“. Периодът, в който трябва да се осъществят плановете, не става ясен.

"Автобус и пикапи: това е шокиращо за Tesla", казва пред Bloomberg Дейв Съливан oт AutoPacific. „Тези сегменти традиционно са много трудни за производителите на електрически превозни средства. Това е предизвикателство за всяка компания, а не само за Tesla. И това е... значителна крачка от „простото“ производство на пътнически превозни средства".

Мъск за първи път обяви в Twitter, че работи над подобен план на 10 юли. Оттогава той подгряваше своите над 4 млн. последователи в социалната мрежа с кратки напомняния и шеги.

Tesla е най-известна с електрическите си автомобили и продуктите за съхранение на енергия, които произвежда в завода си във Фримънт, Калифорния, и в Тилбург, Холандия. Освен това компанията строи нов завод за батерии в партньорство с Panasonic, източно от Рино, Невада. Така наречената „gigafactory" е от ключово значение, за да се намалят разходите за акумулаторите на фона на предстоящото пазарно пускане на седана Model 3, чиято начална цена ще е 35 000 долара.

Това е вторият подобен план на Мъск. В първия, наречен „Тайният генерален план на Tesla Motors“, който бе представен през август 2006 г., калифорнийската компания обяви, че ще се насочи към изграждането на все по-достъпни електрически автомобили, а също и към осигуряване на възможности за производство на електрическа енергия с нулеви емисии. Мъск предначерта и обръщането на компанията към по-масовия пазар, обещавайки по-достъпен потребителски автомобил. Това очевидно е излизащият през следващата година Model 3.

През миналата година Tesla произведе около 50 хил. коли, а през 2018 г. техният брой трябва да е над 500 хил., не на последно място заради вече 370 хил. предварителни поръчки на Model 3.

Още по темата - в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    критика ( преди 9 години )
    критиката му към Мъск е една, и само една. липсват му качества на лобизъм в европа. той само самичък няма как да се бори с меркеловци и т.н. дизелаци, и така колите му /в САЩ от 1 до 2 макс 3 годишни заплати за кола/ излизат на европейците добавени с още поне 50% от стойността им !!!
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    и много по голям пробег минават, но ремонтите са златниняколко пъти съм гледал тираджии в пустошта на австралия(поради липса на друго интересно) и ремонтите на машините им са убийствени цифри
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До Анонимен ( преди 9 години )
    1973г средния разход на влечати бил 42л дизел на 100кма сега след 40 години на развитие е 36л/100кмизключително нищожно подобрение
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 9 години )
    То само това да беше с катерла при камионте в Европа, с мед да ги намажеш..Ами емисиите, ами остарелите и невени тестове за разхода на гориво, и с гаранциите на автомобилити има трикове и за всичко това мълчат от Европата... жалка история
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 9 години )
    В същото време в Европа беше разкрит картел при производителите на камиони.В момента събитам оферти за нов трактор.Оказа се че при всички европейски производители гаранцията не включва птранспорта и труда,а девфектната част отива в завода за потвърждение на гаранцията.Лицемерна Европа не смее да каже нищо на Ердоган,защото са изнесли производството там и само лепят етикети.С пропаганда до тук се стига,но светът се развива!
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до редакцията ( преди 9 години )
    "Gigafactory 1" е истинското наименование, и се очаква това да е началото от други такива! 35 GWh e очакваният потенциал или около 2% от капацитета на АЕЦ Козлудуй.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тесла вече инсталира зарядни станции с мощниост 145kW, а Ауди се хвалеше че ще има най мощната зарядна станция за автомобили с мощност 150kW
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    малко инфо от механик за теглото на някои задвижващи неща по камиона муPaccar MX engine weighs 2,900 pounds dry, and the Fuller auto shift trans is another 780 pounds. Add to that another 500 or so pounds of selective catalytic reduction and diesel particulate filter systems, 500 pounds for the auxiliary power unit that would also be rendered redundant, plus both drive axle service carriers (three differentials in all, and they're all redundant now too)
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    thebrainless ( преди 9 години )
    Хубаво е, че има хора с визия за бъдещето.
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    м-р АД ( преди 9 години )
    Някои мислят за развитие на превозните средства докато други за тракащи дизели