Напълно новият V8 двигател, разработен от Audi за моделите от концерна Volkswagen Group, ще бъде последният по рода си, твърди изданието Autocar, което се позовава на свои източници в компания от Инголщад.
Според информацията, в Audi нямат намерения да харчат пари за разработката на нови мотори с 8 цилиндъра, тъй като целта пред производителя е през 2025 г. около 35% от моделите му да бъдат оборудвани с хибридни и изцяло електрически агрегати. А подобна стъпка изисква огромни инвестиции.
Така постепенно големите двигатели ще бъдат изместени от малолитражни с турбина, както и от хибридни системи и електромотори. Съществена роля за това играят и все по-ожесточаващите се норми за нивата на вредните емисии.
Някои от производителите, особено в Китай, вече масово преминаха на двигатели с обем между 1,5 и 2,0 литра. Компания като Volvo също се отказа от V6 и V8 мотори и предлага само 4-цилиндрови агрегати, като допълнителната производителност се постига с използването на хибридни системи.
Новият 4,0-литров дизелов V8 с 2 турбини и мощност 435 к.с. дебютира при спортния кросовър Audi SQ7. Благодарение на електрическия компресор е отстранена турбо-дупката, а максималният въртящ момент от 900 Нм е достъпен още при 1000 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 4,8 секунди.
Снимки: Audi


13