Nissan GT-R е създаден като пряк конкурент на Porsche 911. Сега обаче срещу Годзила застава една коренно различна версия на германския спортен автомобил - екстремното GT3 RS.

Снимка: EVO
Макар и преки конкуренти, двете коли нямат почти нищо общо. Nissan GT-R, който в случая е преди фейслифта и във версия Track Edition, има задвижване към четирите колела, докато 911 GT3 RS разчита само на задните си гуми.
Осезаема разлика има и по отношение на двигателите. При GT-R 3,8-литровият V6 двигател с би-турбо генерира 550 к.с. и 632 Нм. Екстремната версия на Porsche 911, която е най-бързата за модела, използва атмосферен мотор с обем 4,0 литра и също 6 цилиндъра. Показателите са 500 к.с. и 460 Нм.
По-високите мощност и въртящ момент, както и задвижването на четирите колела дават не малко предимство на Nissan GT-R в дисциплината драг. Porsche 911 GT3 RS обаче е създадено като шосеен състезател, като освен това тежи с цели 300 кг. по-малко.
Сериозна разлика има и по отношение на цените - на пазара във Великобритания Porsche 911 GT3 RS изисква внушителните 131 296 лири (323 260 лева), докато Nissan GT-R струва 88 560 лири (218 041).
Всичко това обещава една интересна и оспорвана надпревара - вижте я във видеото на EVO.
Резултатите от теста на EVO:



0