IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

NISMO хвърля ръкавица на германците

Ателието на Nissan се готви да увеличи поне 2 пъти моделите си

NISMO хвърля ръкавица на германците

Повече от 3 десетилетия компанията NISMO създава успешни състезателни модели на Nissan и разработва компоненти за тунинговане на стандартни автомобили. Понякога ателието пуска и свои собствени машини, които някак си изостават от тези на заводските подразделения на европейските компании. Японците обаче са решили да обърнат ситуацията в своя полза. Как ще стане това, разкрива изданието Motor, чиито представители гостуваха на NISMO.
NISMO разкрива намеренията си
В края на май инженерите на спортното подразделение на Nissan представиха най-новата си разработка – напомпана версия на суперколата Nissan GT-R. Купето с 600 к.с. е получило подобрена управляемост, пренастроено окачване, както и нови аеродинамични елементи, благодарение на които автомобилът разполага с най-голямата притискателна сила сред всички модели в историята на марката.

Двигателят на Nissan GT-R NISMO така и не бе променен след обновяването. Купето продължава да разчита на 3,8-литровия туин-турбо V6 с 600 к.с. и 652 Нм. Затова пък моделът е получил по-твърди пружини, както и модернизирани амортисьори и усилени стабилизатори.

Разширяване на гамата

„Основата ни цел е създаването на бранд, който да се възприема като директна заплаха за Mercedes-AMG и BMW M GmbH. В момента гамата модели на NISMO е доста обширна, но единствената наша кола, която може да хвърли ръкавицата на немците, е GT-R NISMO. Това трябва да се промени”, твърди изпълнителният директор на компанията Такао Катагири.
NISMO разкрива намеренията си
Затова и приоритет №1 пред японците е именно разширяването на гамата. Според Катагири през следващите 5 години днешните 6 модела NISMO трябва да се увеличат двойно. Два от тях ще дебютират до края на годината – седан за САЩ и компактен модел за японския пазар.

Сред обсъжданите на възможности за нарастване на бройката модели са направата на пикап и на електромобил. Първият от тях ще се конкурира с разработените от Toyota Racing Development (TRD) версии на Tundra и Tacoma. Електромобилът пък ще бъде създаден на базата на добре познатия Nissan Leaf.

Скоро няма да има конкурент на Honda Civic Type R и Renault Megane RS


Преди 2 години японците показаха прототип на хот-хеча Nissan Pulsar, който изглеждаше доста впечатляващо и се очакваше да излезе в серия. Топ мениджърите на японската компания дори твърдяха, че този автомобил се готви да победи конкурентите си и да стане най-бързият хечбек с предно предаване. Тази идея обаче засега се отлага във времето.
NISMO разкрива намеренията си
„Образно казано сме натиснали бутона „пауза” за направата на подобен автомобил. Основната причина е, че показаният преди 2 години прототип на Pulsar раздели рязко мненията. Някои много го харесаха, но други изобщо не”, признава директорът по операциите в NISMO Мотохиро Матсумура.

В решението на японците има логика, тъй като през последните години машините от този клас направиха огромен скок напред. И тук главните роли играят предимно европейски коли - Mercedes-AMG A 45, Volkswagen Golf R, Renault Megane RS, Audi RS3. Единствено Ford, който всъщност също се прави на Стария континент, със своя Focus RS и Honda със Civic Type R се опитват да се намесят успешно в спора.

Очакват се много RS- и S-версии

На първо време в NISMO смятат да подредят моделната си гама. Хардкор изпълненията ще носят името NISMO RS, като от техните мотори ще се измъква максимална мощност, а каросериите им ще бъдат така проектирани, че да се постигнат отлични аеродинамични характеристики. Същото важи и за окачването.
NISMO разкрива намеренията си
Под тях ще се разположи гамата NISMO S. Тук също ще има доработени двигатели, променена аеродинамика и пренастроено окачване, но ще се търси и комфорт при пътуването. Ще има и още една група автомобили, които също ще са доработвани от ателието. Те няма да имат RS или S в името си, но ще се отличават от обичайните коли на NIssan по настройките на шасито и по външния си вид.

Вариаторът ще продължи да се използва


В компанията са на мнение, че няма как вариаторната трансмисия, която не се харесва на някои хора, да бъде премахната. Според шефовете на NISMO безстепенната скоростна кутия е най-удачният вариант за избягване на загубите при приспособяване на автомобилите към строгите изисквания за екология и разход на гориво в някои страни.

„На теория NISMO може да постави на своите автомобили роботизирани скоростни кутии с 2 съединителя, както правят повечето играчи в този сегмент, но засега нашите клиенти не проявяват интерес към подобно нещо”, признава Матсумура.

Нови съвместни проекти

Рано или късно всяка компания стига до въпроса за намаляването на разходите. А NISMO е част от империята на Карлос Гон, който е най-добрият специалист в това отношение. Затова и компанията е готова да си сътрудничи с други подразделения от алианса Renault-Nissan. Едно от тях е RenaultSport.
NISMO разкрива намеренията си
Французите също са съгласни на подобен съюз, като първите съвместни проекти вече са факт - Renault Clio RS и Nissan Juke NISMO RS. Да, това са различни автомобили, построени на различни платформи и в различни държави. Само че двигателят им е един и същ – 1,6-литров турбо мотор, създаден от Nissan. Очаква се скоро да има още съвместни разработки, като при тях ще бъде използвана и обща платформа – най-вероятно CMF.

Няма да има уникална суперкола


По този въпрос шефовете на NISMO не са на едно мнение. И двамата са наясно, че подобен автомобил, който да използва собствени платформа, двигател и дизайн ще се превърне за марката в това, което са за Mercedes-AMG моделите AMG GT и SLS AMG. И ще изстреля NISMO в различна орбита.

Според Катагири обаче засега няма нужда NISMO да се превръща в отделен производител. И компанията трябва да се съсредоточи върху доработката на модели на Nissan, както и върху състезателните си проекти. Вторият човек във фирмата – Матсумура, обаче не е толкова категоричен. Според него, подобна крачка трябва да бъде направена, но само ако има нужната икономическа обосновка и най-вече клиенти за такъв автомобил.

Снимки: NISMO

Тагове: Nissan GT-R Nismo
0 от 500
  • #25
    6 rate up comment 4 rate down comment
    респект за нисмо ( преди 9 години )
    Жалко ,че великите умове населяващи тукашната земя нямат възможност да работят в някоя автомобилна компания да видите как ще следва революция след революция.-----------------------NISMO са изключително добри в това ,което правят и не гледайте недоразумението ЖУК,то е продукт на счетоводители,не на гениалните им инжинери.
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Japan ( преди 9 години )
    Nissan
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Bednite golfodjii se radvat 4e porshence e ravnostoino na po-star nissan!!! Ami da pusnat nai-novia GTR sre6tu groznika porshence muhahahahahahahahahVremenata na Nurburgring pokazvat,4e nai-byrzata kola e GTR,porshence kakto vinagi vtoro. Pyrvo samo po grozotia, prili4a na jaba ili sapunerka za sapun FA,koito kakto predpo4ete.
  • #22
    5 rate up comment 7 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Nissan GTR i sega e nai-byrzata kola ot vsi4ki germanski tarataiki. A NISMO prosto se gavri s porshence muhahahahahaha
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Брей колко многознайковци имало тука. Значи държавата ще я бъде !!!
  • #20
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Хъ ( преди 9 години )
    За поршето и веиръна съм съгласен че може би биха могли да паднат под 3сек. но за Нисрана просто няма как да се получи,не искаи втора двоика за един час момченце...
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Хъ ( преди 9 години )
    М,и ти пишем слаб две по математика.Тъ>анар.
  • #18
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Хъ ( преди 9 години )
    Мъ ти четеш ли се какво си написал??Нали не си мислиш че Нисрана е по-бърз от М5 във диапазона 100км.ч. до 330км.ч.??Щото ако така ги мислиш нещата си мноооооого далеко от истината.
  • #17
    7 rate up comment 8 rate down comment
    М ( преди 9 години )
    Хъ,сигурен ли си за М5 на аутобана с GTR или така ти се иска.Пич,сериозно си объркал колите,където БМВ му свършва силата от там на нисана му започва същата,а за клипа с GT3RS на Порше, има нещо нередно, защото Нисан GTR, Порше 911/997/турбоS и Бугати Вейрон попаднаха в автомобилите ускоряващи до 60 мили/ч под 3 сек. така че прави сметка с не турбиниран двигател Поршето дали е по-бързо.
  • #16
    12 rate up comment 8 rate down comment
    GP ( преди 9 години )
    A и нали се сещате, че ако бяха пуснали Infiniti с двигател на GTR, както плануваха, нямаше да има немски седан, който да им се упре... Това че в Европа се лансира и харесва немското не значи, че то е най-доброто. Зарежете Аутобилда, че както е гланциран и *** не може да си избърше човек с него!!!