IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тъмните очила менте – скрита опасност на пътя

На шофьорите е забранено да използват слънчеви очила от категория 4

Тъмните очила менте – скрита опасност на пътя

Слънчеви очила менте с много потъмнени стъкла стават причина за катастрофи. У нас все още няма такива случаи, но в страни от ЕС вече са факт, съобщи Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).
Тъмните очила менте – скрита опасност на пътя
Снимка: Ройтерс

Той обясни, че най-силно затъмнените стъкла са забранени за шофьорите, пише "Монитор". Степените на потъмняваане на стъклата са от 1 до 4, а разрешени са черните стъкла в групите от 1 до 3. Цанков посъветва ако на очилата не пише затъмнението на стъклата, да не се използват зад волана, защото може да са опасни и да доведат до злополуки.

Основният знак, че са спазени изискванията за качество, е маркировката "СЕ", каза още Цанов. Това покачва, че производителят е изпитал стоката, преди да я пусне на пазара.

Освен това потребителите трябва да следят и за специфичен идентификационен номер на произведената партида. Все пак ако хората имат съмнение за качеството, да сигнализират агенцията, те ще проверят в лабораторията продукта и ако се наложи, ще го изтеглят от пазара. Основният ориентир за фалшификати е мястото, от където потребителите си купуват очилата, категоричен е експертът. И поясни, че от ДАМТН правят пряка връзка между несъответствията, които откриваме, и мястото, от където се вземат. По думите му те не бива да се купуват от всякакви места, защото все пак са защитно средство и могат да увредят окото.

Заради започващия летен сезон експертите от агенцията започват кампания за проверки за слънчеви очила и надуваеми детски играчки като пояси, жилетки и раменки.

Още любопитни новини четете в Dnes.bg


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Има очила с дьоптър, които са затъмнени, като слънчевите. Поръчваш си ги такива, като казваш колко да ти ги направят затъмнени, за да може да не ти пречи затъмняването при всекидневна и нощтна упптреба. Това със затъмняването на предното стъкло на колата мисля, че е забранено.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    SS ( преди 9 години )
    Аз пък нося очила с диоптер и няма как да карам със слънчеви такива. За това си затъмних предните прозорци с изключително светло фолио при което разликата е едвам доловима и в същото време го няма тази раздразнителност към светлината.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пич прочети малко за NXT полиуретана и пак ела да обясняваш за стъклените очила.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И ся, кво искаше да кажеш, че пластмасовите очила са по-добри от стъклените ли? Мислиш ли го? Ако да, значи нищо не разбираш и е нужно малко да попрочетеш туй-онуй по въпроса. В спорта се правят от пластмаса по една единствена причина, а тя е, че има опасност при инцидент да се счупят и да ти наранят очите стъклените, а пластмасовите не. Най-добрите и скъпи очила са само и единствено със стъкла. Не е случайно да знаеш.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Единственото предимство на стъклото пред пластмасата е че не се драска. Но тежи повече. Скиорските очила, визьорите на каските включително на пилотите от Ф1 са от поликарбонати. А там не пестят
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Полароида са добри за евтина марка, но не се различават особено от ментетата. Това са пластмасови очила с пластмасови стъкла.Когато не пазиш очилата си е по-добре никакви да нямаш, отколкото да имаш такива, които ти увреждат зрението.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Интересно как установи качествата на неисвестните си очила от завода в италия? Как установи, че очилата ти от 80 лв. са с качества на 400 лв?Кажи, за да си вземаме и ние от евтините с качества на скъпи. В една фабрика качеството на производството може да бъде много видове. ти обаче се мъчиш да ни убедиш, че най-ниското качество е такова, като най-високото понеже и двете били правени в един завод. Я сега виж на твоите очила какви са стъклата? Пластмаса нали, а истинските са стъкло.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Основно един завод в Итали прави над 90 процента от марките продавани в Европа. Сами си правете изводите. Нося съвсем обикновени слабоизвестни италиански очила за 80-тина лева с качество на такива от 400. Е дизаина верно не е същия :) Ама за шофиране са перфектни.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    За мен Полароид като цена/качество са ок. Разбира се има и по-добри но не мога да се прежаля да дам стотици левове повече, които в по-голямата си част са заради имиджа на марката, а не че са много по-качествени. Още повече както нямам навика да ги пазя много поне не се спичам като ги видя натрошени. 100 лв не са болка за умиране ама 300-400 + вече не съм ок ;-)
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ray Ban са очилата. Много хора си вземат разни ментета или реплики на маркови, което е голяма грешка. Първо недобрите очила уморяват очите и предизвикват главоболие. Особено за дълъг път са опасни. Много опасни. Някой от ментетата, дори имат изкривяване на образа и могат да ви подлъжат в някоя екстрема ситуация. Второ, лошите очила развалят зрението. Много го развалят. За някой можще да е смешно, но е хубаво да не се прави компромис с очилата. Разваленото зрение не може да го оправите с нищо...