fallback

50 години боксер от Subaru

Над 16 млн. такива мотора са произведени от 1966 година до днес

Боксерният двигател Subaru, една от запазените марки на японската автомобилна марка, чества 50 години от създаването си. Агрегатът дебютира на 14 май 1966 година на борда на модела Subaru 1000, превръщайки се в неизменна част от всяка следваща кола на марката*. До момента Subaru е произвела над 16 млн. екземпляра от своя боксер. Когато става дума за двигатели с вътрешно горене, изборът се свежда до само няколко типа - редови, V-образен, ротационен и хоризонтално разположен, по-известен като боксерен. И докато първите два се интегрират масово в автомобилите, ротационният и боксерният са запазена марка на само няколко автомобилни компании. Всъщност ротационният агрегат към момента не може да бъде намерен в нито един нов автомобил, а боксерният се произвежда единствено от Subaru и Porsche. Този тип двигател има редица предимства. При него буталата са разположени хоризонтално, едно срещу друго в симетрична конфигурация. При движението на срещуположните бутала се неутрализират инерционните им сили, което води до по-ниски нива на вибрации и изключителен ротационен баланс и допринася за плавна и равномерна работа до най-високи обороти. Освен това така се постига по-нисък център на тежестта, което пък подобрява стабилността и динамиката на машината. Е, има и недостатъци - по-висок шум и по-големи торсионни вибрации, поради което е необходим по-голям маховик - но те са пренебрежимо малки на фона на предимствата. Боксерният двигател е разработен още през 19-ти век. Патентован е през 1896 година от Карл Бенц, известен като бащата на автомобила и един от основателите на Daimler-Benz. А името "Boxer" му е дадено, тъй като ходът на буталата напомня на движенията на ръцете на боксьор. *Не всички автомобили Subaru са с двигател боксер. Изключение правят компактните коли за японския пазар.

Тагове: Subaru
fallback
  • #17
    abc ( преди 8 години )
    По-сложна конструкция, само заради едно единствено предимство - по-ниския център не тежеста. И нищо повече... А дизелови си боксер как се омазаха само... Къса си колянови вал на 70000 км. Четете в техни форум, има и снимки.https://***.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?t=10972
  • #16
    123 ( преди 8 години )
    Iskam samo da otbeleja che za purvi put v jivota si karam nemska kola slujebna golf 7. Slaba e s 1.6 tdi e no sum mnogo priqtno iznenadan ot razhod na gorivo i putno povedenie.
  • #15
    123 ( преди 8 години )
    Otidete v subaruland - na okolovrustnoto choveka shte vi potvurdi pravi samo subaruta i toi kara subaru.Pitaite go za Petur Angelov shte vi potvyrdi i za moite koli. Nai slaboto zveno na subaru e rujdata i dvigatelq!Az sum imal dve i ne sum dovolen nqmah mira i s dvete ednoto beshe Impreca ot 2005 s 2.0 smenqhme segmenti!!!!!!! a razhoda na gorivo beshe kato na bolid ot Formula 1. Drugoto Outback 2007 godina na ush realni 80 hil km ot dilur i goreshe maslo a ne beshe turbo!.GORIVO 15/100
  • #14
    thebrainless ( преди 8 години )
    Не са забравили Alfa, просто в момента са само Porsche и Subaru. Иначе естествено има и др. производители през годините. Имах удоволствието да карам известно време Alfa 33 boxer тунингована за полицейски автомобил, наистина невероятна тръпка беше.
  • #13
    Volvo Fan ( преди 8 години )
    Тези боксерови двигатели на Субару са изключително надеждни и са адски здрави, имат ОГРОМЕН ресурс при точна и навременна поддръжка. За съжаление в България този двигател няма адекватни специалисти и това е единствената причина поради, която не бих си взел Субару боксер. Иначе имах доста сериозни намерения за новото Легаси, но от Субару ми съобщиха, че не се предлага в Европа.
  • #12
    Дърваруфен! ( преди 8 години )
    М'даа... И 50 години яко дърводелство!
  • #11
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като е толкова добър защо порше които го монтират на своите автомобили, не използват боксер двигател в болида си в льо ман сериите, а използват v-образен. Според мен това повече е маркетинг от колкото техническа иновация, всеки един фен примерно на субаро може да изтъкне едно предимство нисък център на тежестта, да в авио стоенето има голямо значение но за масовия автомобил според мен е много рентабилно
  • #10
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    Очакваме скоро малката жипка Вивиз... дано и тя е с боксерче.LOVE,this is what makes a SUBARU,a SUBARU!
  • #9
    WRX ( преди 8 години )
    F H I Power ! Дано още дълги години ни радват с уникалните машини S U B A R U !
  • #8
    jdm ( преди 8 години )
    Хайде да поговорим за " ... Osnoven remont na 170 hil km.. " ! Веднага давам инфо за справка : http://***.subaruhighmileageclub.com/miles500000.html. И да не показвам и в Бг ,боксери на повече от 400к км .
fallback
Последни