fallback

50 години боксер от Subaru

Над 16 млн. такива мотора са произведени от 1966 година до днес

Боксерният двигател Subaru, една от запазените марки на японската автомобилна марка, чества 50 години от създаването си. Агрегатът дебютира на 14 май 1966 година на борда на модела Subaru 1000, превръщайки се в неизменна част от всяка следваща кола на марката*. До момента Subaru е произвела над 16 млн. екземпляра от своя боксер. Когато става дума за двигатели с вътрешно горене, изборът се свежда до само няколко типа - редови, V-образен, ротационен и хоризонтално разположен, по-известен като боксерен. И докато първите два се интегрират масово в автомобилите, ротационният и боксерният са запазена марка на само няколко автомобилни компании. Всъщност ротационният агрегат към момента не може да бъде намерен в нито един нов автомобил, а боксерният се произвежда единствено от Subaru и Porsche. Този тип двигател има редица предимства. При него буталата са разположени хоризонтално, едно срещу друго в симетрична конфигурация. При движението на срещуположните бутала се неутрализират инерционните им сили, което води до по-ниски нива на вибрации и изключителен ротационен баланс и допринася за плавна и равномерна работа до най-високи обороти. Освен това така се постига по-нисък център на тежестта, което пък подобрява стабилността и динамиката на машината. Е, има и недостатъци - по-висок шум и по-големи торсионни вибрации, поради което е необходим по-голям маховик - но те са пренебрежимо малки на фона на предимствата. Боксерният двигател е разработен още през 19-ти век. Патентован е през 1896 година от Карл Бенц, известен като бащата на автомобила и един от основателите на Daimler-Benz. А името "Boxer" му е дадено, тъй като ходът на буталата напомня на движенията на ръцете на боксьор. *Не всички автомобили Subaru са с двигател боксер. Изключение правят компактните коли за японския пазар.

Тагове: Subaru
fallback
  • #7
    Triforce ( преди 8 години )
    Какво не му харесвате? Хората със Субару много му се радват!Скоро разбрах, че един познат е счупил мотор на Субару.Коментара от мой приятел беше :"Този е за рекордите на Гинес!"Боксера си е супер!
  • #6
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тоя който е написал Porsche, нищо не разбира.Боксеровият двигател е измислен от Карл Бенц.Като цяло е остаряла технология, въпреки че поставено на кантар, не отстъпва кой знае колко на другите масови типове двигатели.Иначе легендарни коли като Бийтъла, бенцове, алфи и поршета има с боксери.
  • #5
    321 ( преди 8 години )
    Мазането на този тип двигатели е затруднено.
  • #4
    thebrainless ( преди 8 години )
    Едно много голямо предимство пред другите двигатели е ниския център на тежестта.За този, който твърди че са нерантабилни и не стрували, поинтересувай се какви двигатели слагат на малки самолети и мотоделтапланери.
  • #3
    123 ( преди 8 години )
    Osnoven remont na 170 hil km.. hubav e kato bega4ka ama kato za li4en avtomobil mnogo nerentabilna mashina. Inache e zdravo de no tozi dvigatel kolko ne struva samo toi si znae..
  • #2
    iff ( преди 8 години )
    Confidence in Motion!
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Естествено, честват 50 години на нещо което е измислено от грманец преди 120 години.
fallback
Последни